تشخیص حمله قلبی از نمونه خون تا 10 روز پس از آسیب

0
(0)



محققان یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه بیوتکنولوژی کیت های تشخیص سکته قلبی را وارد بازار کرده اند که با استفاده از نمونه خون می تواند وقوع سکته را با دقت بالایی تشخیص دهد.

حامد باقری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با ایسنا وی کیت تشخیص سکته قلبی را یکی از محصولات تولیدی این شرکت دانش بنیان برشمرد و گفت: واردات سالانه این محصول 6 میلیون دلار است و توانسته ایم این محصول را داخلی سازی کنیم و اکنون توانسته ایم بیش از 10 درصد از سهم بازار در 10 ماه گذشته.

وی یکی از مزیت های رقابتی این محصول نسبت به نمونه های خارجی را پایین بودن قیمت به دلیل کسب دانش فنی خود عنوان کرد و اظهار داشت: این محصول 20 درصد ارزان تر از نمونه های چینی است و این مشکل باعث شده تا سهم بازار از بین برود. از واردکنندگان

باقری با اشاره به مکانیسم تشخیصی این کیت تصریح کرد: پس از سکته قلبی، نشانگر تروپونین قلبی (cTnI) از عضله قلب آسیب دیده وارد خون می شود. سطح این نشانگر بین 6 تا 10 روز پس از شروع سکته مغزی بالا باقی می ماند و به عنوان یک نشانگر برای تشخیص حمله قلبی استفاده می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: تروپونین قلبی در عضله قلب وجود دارد و همراه با تروپونین T و تروپونین C مجموعه ای از سه زیر واحد را تشکیل می دهد و این مجموعه به همراه تروپومیوزین نقش حیاتی در انتقال سیگنال های انقباض در اسکلتی ایفا می کند. ماهیچه. پس از آسیب به بافت قلب در اثر انفارکتوس میوکارد، تروپونین 4 تا 6 ساعت پس از شروع درد در خون ترشح می شود و غلظت آن به مدت 6 تا 10 روز بالا باقی می ماند.

وی با تاکید بر اینکه این کیت زمان بیشتری را برای تشخیص آسیب قلبی در اختیار متخصصان قرار می دهد، خاطرنشان کرد: اختصاصی بودن و حساسیت بالای تروپونین آن را به یک نشانگر ترجیحی برای تشخیص سکته قلبی تبدیل کرده است.

باقری یادآور شد: این آزمایش وجود مقادیر بیش از حد نرمال این ماده را در نمونه های خون کامل، سرم یا پلاسما با روشی ساده و سریع ارزیابی و نمونه های مثبت را به صورت کیفی و بصری مشخص می کند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)