تاریخ های ماه رمضان موجود است / گزینه تعیین عوارض صادرات برای خرما

0
(0)



محسن رشید فاروقی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اخیرا وزارت جهاد کشاورزی درباره تعیین تعرفه صادرات خرما صحبت کرده است، اظهار کرد: هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست، اما گفته می شود تعرفه ها به قدری بالا خواهد بود که صادرکنندگان نخواهند کرد. می خواهد صادرات کند. برای تعدیل بازار داخلی در ماه های آینده.

وی ادامه داد: برای تامین خرمای محلی مشکلی نداریم. بیش از 50 درصد خرما در کشور در سردخانه موجود است. این تصمیمات خلق الساعه قطعاً به بازارهای صادراتی ما آسیب می رساند و بازارهای ما را جایگزین سایر کشورها به جای واردات خرما می کند.

رئیس انجمن کشوری خرما اضافه کرد: زمان اوج صادرات خرما یک ماهه است و بعد از عید با توجه به پایان ماه مبارک رمضان و گرم شدن هوا صادرات بسیار کم خواهد بود.

این فعال بخش خصوصی گفت: امسال رقم تولید یک میلیون و 300 هزار تن است و سال پر برکتی داشتیم. معمولاً 70 درصد از این میزان خرمای تولیدی برای مصارف داخلی و 30 درصد آن برای صادرات استفاده می شود که می تواند 400 میلیون دلار برای کشور درآمد داشته باشد. البته قصد داریم این ارز را به 1000 میلیون دلار برسانیم، اما سیاست ها و دستورالعمل های خلق الساعه این رقم را غیرقابل تحقق کرد و بازارهای جهانی اعتماد خود را به ما از دست دادند.

به گفته وی، این مالیات ها هنوز اجرایی نشده است و در این زمینه با کمیسیون اقتصادی مجلس مکاتبه کرده ایم و مکاتباتی انجام شده و پیگیری خواهند کرد.

وی همچنین گفت: سال گذشته قیمت خرمای مضافتی کیلویی 68 هزار تومان بود و امسال قیمت آن در سردخانه به کیلویی 77 هزار تومان رسید. با تورم فعلی، این افزایش نه تنها منطقی است، بلکه حتی کم است.

رشید فاروقی همچنین به ارائه راهکارهایی برای عرضه خرمای ماه رمضان اشاره کرد و گفت: عرضه مستقیم خرما به میادین میوه و تره بار می تواند بازار این محصول را تنظیم و دلال ها را حذف کند تا خرما با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد. و برنده شوید. کشاورز شود

رئیس اتحادیه کشوری خرما با تاکید بر اینکه مشکلی برای تامین خرمای داخلی وجود ندارد، گفت: باید به معیشت خرماکارانی که بیشتر در مناطق مرزی کشور زندگی می کنند توجه بیشتری شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)