افزایش امید به زندگی ایرانیان / پیگیری افزایش «کد ملی» در کشور

0
(0)



معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به افزایش امید به زندگی مردان و زنان ایرانی گفت: هدف ما افزایش کد ملی است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: این روزهای بسیار زیبایی است. اما در این ایام باید یاد و خاطره همه کسانی را گرامی بداریم که زحمت کشیدند تا امروز در جمهوری اسلامی ایران سالم زندگی کنیم در حالی که در برخی نقاط جهان جنگ و خونریزی و آتش سوزی وجود دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم کاری انجام دهیم باید بدانیم نتیجه اقداماتمان چه بوده و چه برنامه ای برای آینده داریم؟ سعی می کنیم برنامه ای را شروع نکنیم که آینده ای ندارد. یکی از شاخص های اصلی در حوزه سلامت که سازمان های بین المللی بر آن تاکید دارند، زندگی «سالم» است. این در حالی است که ما تلاش زیادی برای تامین رفاه کردیم اما هدف را که زندگی افراد سالم است فراموش کردیم و در نتیجه مشکلاتی مانند آلودگی هوا و غیره به وجود آمد که خسارات زیادی به بار آورد.

معاون وزیر بهداشت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در سال 1401 حدود 8.3 هزار تولد زنده داریم و این مایه افتخار است و همه مدیران در این زمینه بسیار زحمت کشیده اند. همچنین امید به زندگی برای زنان در سال 1401 78.5 درصد و برای مردان 76.2 درصد بوده است.

وی افزود: در سال 1402 برنامه های مهم زیادی داشتیم که یکی از آنها جوانی جمعیت بود و چند روز پیش طرح هادیان زندگی اجرا شد و به دنبال افزایش کدهای ملی هستیم. سفر رئیس جمهور آخر هفته گذشته و تعداد تولدها نسبت به سال گذشته 1.5 تا 2 درصد افزایش یافته است و قطعاً در سایر نقاط کشور نیز این روند صعودی وجود دارد.

ادامه دارد

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)