برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 

0
(0)

حجت الاسلام سید احمد حسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر جامعه عشایری بر سبد غذایی خانوار و بازار تولید، فراهم شدن زمینه برگزاری جشنواره ها را فرصتی مناسب برای ارائه هر چه بیشتر محصولات و دستاوردها دانست. در این گروه امکان پذیر است و می افزاید: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده جشنواره عشایری و روستایی در پایان ماه مبارک رمضان در روستای رامون برگزار می شود.

وی از برگزاری جشنواره آواها و آوازهای محلی عشایر جنوب کرمان از جمله برنامه های جنبی جشنواره عشایر و روستا که همزمان در دستور کار است، خبر داد و بیان کرد: : جنوب استان کرمان دارای فرهنگ، آداب و هنر منحصر به فردی است به عنوان پرچمداران خرده فرهنگ ها، جوامع عشایری و روستایی باید برای زنده نگه داشتن این موضوع بیشتر حمایت شوند تا فراموش نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان غرفه های عرضه محصولات و صنایع دستی عشایر و روستاییان را از دیگر برنامه هایی برشمرد که در حاشیه این جشنواره برگزار می شود و افزود: جشنواره بهترین فرصت برای فروش محصولات بومی و محلی است. رهبر معظم انقلاب در شعار سال تولید را جدی عنوان کردند، همه باید عزم خود را برای حمایت از آنها به کار گیرند.

حسینی از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب یاد کرد که در همه صحنه ها در کنار ملت ایران اسلامی حضور داشتند و گفت: جامعه عشایری و اهالی روستا در دوران جنگ در حمایت ها شرکت کردند و شهدا، جانبازان و آزادگان را تقدیم کردند. به انقلاب

وی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را نمونه موفق جامعه عشایری برخاسته از دل سیاه چادرها و تکان دادن کاخ سفید معرفی کرد و گفت: سیاه چادر عشایر نماد صداقت، صفا، وفاداری، کار و تلاش است. تلاشی که نمونه سردار جان باخته است، با گام های او در جهت تقویت محور مقاومت در دفاع از ارزش ها و مرزها، به یاد آوردیم که همه مدیون این مجموعه هستیم.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)