برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی

0
(0)

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه در جلسه بعد از ظهر یکشنبه هیئت دولت که به ریاست سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد، گزارش جامعی از آخرین وضعیت غزه و اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای تسریع در پایان غزه ارائه کرد. جنایات رژیم صهیونیستی

حسین امیرعبداللهیان عملیات حمله به الاقصی را ضربه نظامی، امنیتی و سیاسی به رژیم صهیونیستی فلسطینیان تحت محاصره در نوار غزه دانست و خاطرنشان کرد: آثار این حمله به حدی است که برخی محافل آمریکایی آن را توصیف کرده اند. به عنوان سقوط امنیتی و سیاسی این حالت.

وزیر امور خارجه افزود: با وجود مبارزه ماشین جنگی رژیم صهیونیستی با مدیریت سیاسی، رسانه ای و امنیتی آمریکا برای اعاده عزت از دست رفته، ابتکار عمل در این عرصه همچنان در دست مجاهدان نهضت مقاومت است. تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی برای نفوذ به غزه تاکنون با شکست مواجه شده و تلفات سنگینی به آن وارد شده است و بر اساس ارزیابی سران مقاومت، در صورت تداوم این وضعیت، بدون شک غزه به باتلاقی برای غرق شدن نظامیان صهیونیست تبدیل خواهد شد. .

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه فلسطینی های ساکن غزه علیرغم مظلومیت با جنایات شنیع رژیم صهیونیستی با اقتدار مواجه شدند، تلاش مجاهدین مقاومت برای دفع حمله صهیونیست ها به غزه را حماسه بزرگی توصیف کرد که دومین حماسه بزرگ بود. -یک شکست بزرگ در چند هفته اخیر در برابر رژیم، صهیونیسم خود را بدتر از شکست اول تحمیل کرده است.

رایضی با اشاره به حمایت همه مسلمانان و آزادگان از ظلم و ستم به مردم فلسطین، رای مثبت طرفین به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی را علیرغم تهدیدها و تهدیدهای نظام سلطه، برشمرد. به عنوان یک دستاورد مهم و تشریح کرد: برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی گام دیگری در تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی است که باید تا حصول نتیجه ادامه یابد.

وی در ادامه سخنان خود انتصاب شایسته آقایان فتح و دهقان را به عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تبریک گفت و در این مدت از توسعه مناطق محروم و ابراز امیدواری کرد که همکاری ستاد فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با دولت در دوره جدید تداوم داشته باشد.

رئیسی در بخش بعدی سخنان خود به کاهش نرخ رشد نقدینگی از بیش از 40 درصد در شهریور 1400 به حدود 26.5 درصد در شهریور 1402 اشاره کرد و آن را دستاورد مهمی دانست و اظهار داشت: دولت مردمی به ویژه در دوران تلاش کرده است. سال برای مهار تورم و رشد، «تولید» رشد نقدینگی را به عنوان یکی از عوامل اصلی تورم کنترل می کند و در عین حال از تولید حمایت می کند تا کنترل تورم نه با رکود، بلکه با ارتقای تولید محقق شود.

تقدیر مجدد از مقام دومی ورزشکاران کشورمان در بازی های پاراآسیایی هانگژو چین و تشکر از دست اندرکاران تیم دو و میدانی کشورمان از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در جلسه امروز بود.

در جلسه امروز وزرای ورزش و جوانان و تعاون، کار و مراقبت اجتماعی گزارش های جداگانه ای از دستاوردها و اقدامات خود ارائه کردند.

به گزارش کیومارت هاشمی وزیر ورزش و جوانان، موفقیت بی سابقه و مقام دوم تیم قدرتمند کشورمان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو چین در حالی به دست آمد که این تیم پس از باکیفیت ترین کاروان ورزشی کشور است. پیروزی انقلاب اسلامی با اعزام 210 ورزشکار متشکل از 128 ورزشکار پسر و 82 ورزشکار زن موفق به کسب 131 مدال و مقام دوم مسابقات شدند.

در این جلسه سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی 100 درصدی استان ها برای پیوستن به اجرای طرح کالابرگ و مشارکت بیش از 5 میلیون خانوار در این طرح با 90 درصد رضایتمندی خبر داد. و گفت: این پروژه رصد و رصد می شود. به‌طور مستمر توسط شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا می‌شود و با توجه به زیرساخت‌های موجود و اطلاع‌رسانی خوب، موفقیت خوبی در اجرای آن داریم.

وزیر تعاون همچنین به برنامه منسجم دولت برای رفع سوءتغذیه کودکان و کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و اعتبارات پیش بینی شده برای این امر در بودجه سنواتی اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته برای اولین بار 123 هزار و 578 کودک یارانه دریافت کردند. یک میلیون تومان برای رفع سوءتغذیه، سوءتغذیه کودکان مورد توجه قرار گرفته، بهره مند شده اند و همچنین طرح کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار نیز در دستور کار قرار دارد تا با همکاری نهادهای حمایتی کمک های ویژه ای به آنها شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)