برنامه جدید تخصیص مجدد نرخ پرستاری / تصویب ویژه نظام سلامت در کمیسیون تلفیق

0
(0)



نایب رئیس دوم شورای عالی نظام پرستاری در دوره ششم تصویب فوق العاده نظام سلامت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 را با تعامل و ارتباط موثر شورای عالی، هیات مدیره، رئیس سازمان نظام پرستاری تشخیص داد. سازمان مراقبت، وزارت بهداشت و درمان و نمایندگان مردم.

به گزارش ایسنا، یوسف رحیمی با اشاره به مصوبه فوق العاده ویژه نظام سلامت در کمیته تلفیق بودجه 1403 گفت: در بحث فوق العاده ویژه ارتباط موثری بین شورای عالی، هیأت مدیره، رئیس سازمان نظام پرستاری شکل می گیرد. سامانه، وزارت بهداشت و نمایندگان مردم.

وی ادامه داد: ارتباط و تعاملی که صورت گرفت باعث شد که از مقام وزارت تا کارکنان سازمان نظام پرستاری همگی درخواست و یکی شدن را بیان کنند و آن مطالبه به مرحله ای رسید که علیرغم اینکه سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه سال آینده بحث فوق العاده نظام سلامت مطرح نشد اما در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در مجلس بسته پیشنهادی وزارت بهداشت به تصویب رسید.

نایب رئیس ششمین دوره شورای عالی نظام پرستاری افزود: چه خوب است که بحث فوق العاده ویژه در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اتفاق افتاد و لازم است این ارتباط و ائتلافی که وجود دارد ادامه یابد. به دلیل اینکه این آیین نامه در صحن علنی است، باید مجلس نیز تصویب شود و ضریب آن مشخص شود.

وی تاکید کرد: با همه مشکلات و هزینه هایی که در وزارت بهداشت وجود دارد، اگر بخواهیم از درآمد و اعتبارات ویژه وزارت بهداشت در حوزه اجرای ویژه استفاده کنیم، قطعا نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

رحیمی ادامه داد: امیدواریم در شورای اسلامی پیگیری شود و با کمک نمایندگان مجلس ردیف بودجه ای برای بحث فوق العاده ویژه با نسبتی که شایسته کارکنان و پرستاران نظام سلامت است در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: در دوره انتخاباتی نظام پرستاری همانطور که سخنگوی ائتلاف آرمان اعلام کرد; ما راه حلی برای اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پزشکی داریم و از سه منظر به این موضوع خواهیم پرداخت.

نایب رئیس دوم شورای عالی نظام پرستاری در دوره ششم ادامه داد: باید مشکلاتی را که در محاسبه تعرفه خدمات پرستاری داریم با کمک معاونت پرستاری وزارت بهداشت بررسی و برطرف کنیم.

رحیمی افزود: در واقع برخی از مراکز خدمات پرستاری ارائه می دهند اما نرخ پرستاری ندارند و درک نمی کنند که این موضوع باید حل شود و در خصوص توزیع مجدد نرخ پرستاری شورای عالی سازمان نظام پرستاری یک مصوبه دارد. طرحی در دوره ششم که در کارگروه های فنی نیز ارائه خواهم کرد. که با وزارت بهداشت و معاونت پرستاری تشکیل می شود، نحوه توزیع مجدد درآمد تعرفه پرستاری را ارائه خواهیم داد.

وی افزود: همه ارکان نظام سلامت از سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت، همه ارکان تصمیم ساز و تصمیم ساز در نظام سلامت کشور باید برای حفظ سرمایه های ارزشمند کشور تدابیری اتخاذ کنند که این یکی از این ارزش ها و سرمایه ها، پرستاران هستند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری در دوره ششم ادامه داد: یکی از راه های حفظ پرستاران برخورد با معیشت آنهاست و باید تعرفه پرستاری و خدمات فوق العاده ویژه و … را اجرا کنیم. این مهمترین اقدامی است که باید از زمان خروج سرمایه کشورمان که نیروی انسانی است انجام دهیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، رحیمی گفت: نظام پرستاری در دوره ششم بر اساس تعامل شکل گرفته است تا با مشورت و تصمیم گیری مناسب، الزامات پرستاران را دنبال کند و در عین حال از آن غافل نخواهیم شد. درخواست های پرستاران امیدواریم کل نظام پرستاری، وزارت بهداشت و نهادهای تصمیم گیر خدمات شایسته ای به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)