بررسی روند اجرای قانون هوای پاک در کمیسیون کشاورزی مجلس

0
(0)

به گزارش ایسنا، علیرضا نظری در تشریح جلسه امروز کمیته کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیته روند اجرای قانون هوای پاک نمایندگانی از وزارتخانه ها حضور داشتند. کشور، نفت، کشور و سازمان برنامه و بودجه مورد بحث قرار گرفت اما متاسفانه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه حضور نداشتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت نفت گزارشی از روند و کمیت تولید فرآورده های نفتی اعم از گازوئیل، بنزین و رعایت استانداردهای لازم در این تولیدات را به اعضای کمیته ارائه کردند. در کشور مجبور به کاهش بخشی از عدد اکتان بنزین به منظور افزایش کمی سقف تولید برای تامین نیاز روزانه است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه تصریح کرد: بر اساس گزارش نماینده وزارت نفت، پالایشگاه های شازند، اصفهان، بندرعباس، تبریز، شیراز و خلیج فارس قدیم باید مسیر لازم را برای بهینه سازی تولید طی کنند. و تولید سوخت بر اساس استانداردهای یورو 4.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین نماینده وزارت کشور در خصوص برقی شدن خودروها و موتورسیکلت ها و همچنین توسعه شبکه ریلی شهری و همچنین بحث خودروهای دیزلی گزارشی به اعضای کمیته ارائه کرد. و وانت ها و تغییرات ایجاد شده که در کاهش آلودگی نقش دارند. بر اساس گزارش نماینده سازمان برنامه و بودجه، محدودیت هایی وجود دارد تا منابع لازم برای بهینه سازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری به شهرداری ها تزریق شود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد از طریق کمیسیون درخواست تشکیل جلسه ای با حضور رئیس سازمان محیط زیست، وزرای صنعت، معدن و تجارت، کشور، نفت، نیرو و کشور شود. دادستان کل کشور در تالار مجلس و گزارش تفصیلی عملکرد دستگاه ها در اجرای قانون هوای پاک ارائه می شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)