با ارتقای سواد حقوقی جامعه به دنبال کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی هستیم

0
(0)

سهراب انبارکی امروز(۲۰ بهمن) در آیین اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی ۲ سازمان بسیج حقوقدانان کشور به میزبانی کرمانشاه، یکی از ماموریت‌های مهم سازمان بسیج حقوقدانان کشور را آموزش همگانی مسائل حقوقی عنوان کرد و افزود: در تلاشیم با همکاری حقوقدانان بسیجی کشور سواد حقوقی جامعه را بالا برده و تلاش کنیم اختلافات محلی را به جای تشکیل پرونده‌های حقوقی، در محلات و مساجد حل کرده و از این طریق ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را کم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای رزمایش جهادگران فاطمی۲ بسیج حقوقدانان کشور در دهه فجر امسال، گفت: این رزمایش دهه فجر امسال با حضور ۷۸۶ گروه جهادی و شش هزار حقوقدان سراسر کشور برگزار شد که در تلاشیم تعداد این گروه‌های جهادی را در سال آینده به دو هزار گروه جهادی برسانیم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در این مراسم سخن می‌گفت، با اشاره به آموزش چهار هزار حقوقدان کشور در پایگاه‌های مقاومت بسیج در سال جاری، گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم در سال آینده یازده هزار حقوقدان بسجی را آموزش بدهیم.

انبارکی در ادامه با اشاره به ورود خوب سازمان بسیج حقوقدان کشور در حوزه آزادسازی زندانیان، گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۱۴ هزار زندانی با هزار میلیارد تومان بدهی آزاد شده‌اند که با تلاش حقوق دانان بسیجی از طریق کانون های صلح و سازش و نیز ظرفیت خیرین این بدهی به ۳۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

 وی اشاره ای هم به راه اندازی قرارگاهی در سطح ملی برای رفع موانع حقوقی بخش تولید داشت و گفت: تلاش خواهد شد تا با بهره گیری از ظرفیت حقوق دانان بسیجی مشکلات و موانع حقوقی مرتبط با بخش تولید در حوزه هایی مثل صنعت، عمران، کشاورزی و…کمتر شود.

وی در ادامه برنامه ریزی جدید دشمن برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب از طریق جنگ ترکیبی داشت و گفت: در این شرایط ضروری است حقوقدانان برای مطالبه گری و احیای حقوق عامه و مبارزه با فساد پای پار باشند.

رزمایش جهادگران فاطمی ۲ سازمان بسیج حقوقدانان کشور از ۱۴ بهمن شروع شده و تا فردا(۲۱ بهمن) ادامه دارد و  در جریان برگزاری این رزمایش که به مناسبت ایام الله دهه فجر به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا شد، ۷۸۶ گروه جهادی با حضور ۶۰۰۰ حقوق دان در سراسر کشور در جهت ارتقای سواد حقوقی جامعه پای کار بودند که آموزش همگانی مسائل حقوقی در مساجد، ارائه خدمات مشاوره رایگان حقوقی به زندانیان با حضور حقوق دانان در زندان ها و… از جمله  خدمات جهادگران این رزمایش بوده است.

مراسم افتتاحیه این رزمایش هفته گذشته در گیلان، برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز امروز(۲۰ بهمن) با حضور ویدئوکنفرانسی تمامی استانها به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)