بازار مسکن در خط ثبات قرار دارد

0
(0)



به گزارش ایسنا، قیمت هر متر خانه در تهران از 76 میلیون تومان به 75.7 میلیون تومان کاهش یافت. در ماه گذشته 3 هزار و 593 معامله مسکونی در تهران انجام شد که نسبت به مهرماه حدود 15 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بازار مسکن تحت تاثیر کاهش تمایل به سرمایه گذاری و کاهش قدرت خرید از سوی مصرف کنندگان در حال ثبات است. بازار مسکن تهران در هفته گذشته تغییر چندانی نداشت. از سوی دیگر آماری از توسعه بازار مسکن شهر تهران در آبان ماه توسط بانک مرکزی ارائه شد که نشان می دهد در ماه گذشته قیمت های ثابت 0.4 درصد کاهش و معاملات 15 درصد افزایش داشته است.

به نظر می رسد رشد معاملات تأثیر نسبی بر افزایش قیمت مسکن در برخی از مناطق معاملات متوسط ​​و بالا داشته است.

گران ترین منطقه تهران نیز برای اولین بار در سال های اخیر این عنوان را از دست داد. قیمت مسکن در منطقه یک در آبان ماه امسال با 14 میلیون تومان کاهش به ازای هر متر مربع به 134 میلیون و 960 هزار تومان رسید، این در حالی است که متوسط ​​قیمت مسکن در منطقه 3 تهران در آبان ماه جاری، متری 135 میلیون و 740 هزار تومان است.

اگرچه کاهش 9.4 درصدی قیمت مسکن در منطقه یک تهران، شاخص کل را 0.4 درصد کاهش داد، اما به نظر می رسد در مجموع افزایش 15 درصدی معاملات منجر به افزایش جزئی قیمت مسکن در مناطق مصرفی پایتخت شده است.

آبان ماه امسال مناطق 3 و 11 که مسلما جزو مناطق پرمعامله تهران نیستند، نوسانات قیمتی را تجربه کردند. سایر مناطق مصرفی مانند 2، 5، 6 و 8 با نوسانات جزئی قیمت مواجه شدند.

به نظر می‌رسد بخشی از تقاضای مصرف‌کننده از نوع تبدیلی در احسن، قبل از تاثیر عوامل روانی ناشی از انتظارات تورمی و افزایش معاملات پایان سال که منجر به افزایش نسبی معاملات در آبان شد، خرید خود را نهایی کرده است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)