ایجاد بستری برای رشد صادرات کالاهای ایرانی به آسیای میانه

0
(0)



آیت الله رسول فلاحتی در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر اساس سه رکن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت و هیچ مشکلی در این زمینه نداشت، اظهار داشت: سخنان ایرانیان درباره فلسطین رسید و به حمایت از فلسطین قیام کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه در همه جا حضور دارد، افزود: جمهوری اسلامی با سه مولفه دیگر عزت، حکمت و مصلحت و بر اساس مصالح ملت و امت اسلامی حرکت می کند.

امام جمعه رشت با اشاره به آثار رویکرد عاقلانه و مسالمت آمیز گفت: حدود 15 کشور کشور ما را احاطه کرده اند و باید به مصلحت کارها را انجام دهیم تا این کشورها نسبت به ایران نظر منفی نداشته باشند و جانبداری نکنند.

وی ایرانیان را بسیار مراقب، تیزبین، دوراندیش و نجیب دانست و خطاب به سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: سفرا مسئول رساندن پیام جمهوری اسلامی به ملت ها هستند و شما باید پیام اسلام را برسانید. جمهوری به مردم این منطقه به شکلی زیبا، منطقی و هوشمندانه.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان بر لزوم تلاش برای تبدیل تهدیدها به ظرفیت اشاره کرد و گفت: آبراه های تنگه هرمز تا باب المندب و دریای سرخ و اقیانوس هند از سوی دیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حدود 30 درصد از تولید نفت جهان و بیش از 12 هزار کشتی در سال، تجاری و نظامی از دریای سرخ عبور می کند که نشان از اهمیت و حساسیت این آبراه دارد.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: دریاهای ما بهترین بستر برای رشد تجارت و مبادلات دریایی است و انتظار می رود سفرای ایران در این زمینه نیز تلاش های لازم را انجام دهند و از آنجایی که کالاهای ایرانی در اکثر شهرهای آسیای میانه رواج دارد، این ظرفیت باید بی از استفاده و بستر برای صادرات کالای ایرانی استفاده می کند تا برای مردم داخل کشور مشکلی پیش نیاید.

امام جمعه رشت با اشاره به فعالیت ایران در زمینه صادرات محصولات فنی و مهندسی افزود: سفرای جمهوری اسلامی باید برای حفظ منافع کشور و مردم این منطقه تلاش کنند تا زمانی که مردم احساس کنند ایران پناهگاه امنی است. و در عین حال به حاکمیت آن کشور احترام بگذارد. توجه داشته باشید.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)