اولویت‌های جدید حج فراخوانده شدند

0
(0)

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه جدید سازمان حج و زیارت به واسطه های زیارتی، از زائران حج تمتع خواسته شده است تا تاریخ 10 مرداد 95 در 1403 کاروان ثبت نام کنند.

از این اولویت ها خواسته شد قبل از ثبت نام از طریق تماس با سامانه rezerv.haj.ir اطلاعات خود را به روز رسانی و پیگیری کنند و پس از انتخاب کاروان، مبلغ 140 میلیون تومان (پس از کسر مبلغ ودیعه و سود سپرده) تا زمان چک خود پرداخت کنند. -رزرو تایید شد.

ثبت نام حج از 24 دی ماه آغاز شده و تاکنون در سه مرحله تا 8 اسفند 94، 10 اردیبهشت 94 و تا 10 تیرماه 95 فراخوان سپرده گذاران حج انجام شده است.

سازمان حج پیش از این اعلام کرده بود در صورت خالی ماندن کاروان‌ها از 4 دی ماه، از تاریخ 1395/01/05 به بعد به صورت روزانه و فقط تا تکمیل ظرفیت اختصاصی هر استان (به نسبت ظرفیت خالی). تماس این سپرده گذاران عمومی نبوده و از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

همچنین اعلام شد افرادی که در سال 1398 در کاروان های حج ثبت نام و وجوه مربوطه را واریز کرده اند، اما به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال های بعد، نتوانسته اند به افتخارات خود عمل کنند و لغو نشده اند. تا کنون نیازی به پیش ثبت نام ندارند و همزمان با اعلام ثبت نام نهایی امکان ثبت نام مستقیم در کاروان ها را خواهند داشت.

سهمیه حج ایران در سال 1403 حدود 82 هزار و 500 نفر اعلام شد و بر اساس آخرین آمار سازمان حج و زیارت تاکنون بیش از 20 هزار نفر ثبت نام کرده اند.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، کاروان های حج باید از ابتدای ماه ذی القعده (دهه سوم اردیبهشت 1403) آغاز و در پایان ماه ذی الحجه و اوایل ماه خاتمه یابد. محرم 1446 (نیمه دوم تیر 1403).

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)