امروز معادلات منطقه‌ای بدون حضور ایران صورت نمی‌گیرد

0
(0)

سردار قدیر نظامی شامگاه پنجشنبه ۱۷ فروردین‌ماه در یادواره ۳۲ شهید عملیات رمضان شهرستان ملایر و شهدای محله ۱۸متری سپاه که در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز به جایی رسیدیم که به جای وابستگی و ذلت و خواری، به یک کشور مستقل و  قدرتمند تبدیل شدیم.

نظامی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی سرنوشت کشورها را تغییر می‌دهد، افزود: این موفقیت ها باید تببین و تحلیل شود؛ چه شده است که امروز کشورهای منطقه مانند عربستان به فکر ارتباط با ایران افتادند.

رئیس کمسیون سیاسی، امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی به عظمت و قدرتی بالا در دنیا رسیده که برگرفته از فرهنگ و مکتب دفاع مقدس است.

نظامی با بیان اینکه هر کجا فرهنگ دفاع مقدس حاکم بوده، به توفیقات و پیروزی و موفقیت دست یافتیم، مطرح کرد: هر کجا از ارزش ها و مکتب دفاع مقدس فاصله گرفتیم با چالش و بن بست مواجه شدیم.

وی با تاکید بر اینکه برای اداره انقلاب و کشور همچنان نیازمند همین فرهنگ هستیم، ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس حتی یک سانتی متر از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتاد که این مهم مرهون غیرتمندی جوانان و رزمندگانی بود که با دل و جان از خاک کشور دفاع کردند و امروز نیز جوانان ما در دفاع از کشور باید همان غیرت و عزت را داشته باشند.

نظامی به تاریخ ۲۰۰ ساله گذشته ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در طول ۲۰۰ سال گذشته بسیاری از قسمت های خاک کشور به علت رهبران فاسد و عدم غیرتمندی جوانان آن دوران، به دست بیگانگان افتاد.

وی عظمت و قدرت امروز انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را نشأت گرفته از فرهنگ دفاع مقدس دانست و بیان کرد: هر جا بر پایه فرهنگ دفاع مقدس، شهدا و ایثارگری های رزمندگان، جانبازان و ایثارگران حرکت کردیم به توفیقات بزرگی دست یافتیم.

نظامی ضمن اشاره به موفقیت های کسب شده در عرصه های علم و فناوری، صنعت، دفاع، امنیت و …  تصریح کرد: نمونه آن در سال های اخیر، مقابله با داعش در سوریه به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

رئیس کمسیون سیاسی، امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مکتب سردار سلیمانی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس بود که مسیر تاریخ منطقه را تغییر داد و به سرنگونی داعش در منطقه منجر شد.

وی با بیان اینکه ما از دفاع مقدس به اعتماد به نفس رسیده و همین روحیه را حفظ کرده ایم، مطرح کرد: امروز برخی موانع از جمله مشکلات معیشتی، اقتصاد و بیکاری باعث شده تا بسیاری از دستاوردها و زیبایی ها را نبینیم.

وی به جنگ ترکیبی طی ماه های گذشته که مشکلاتی را برای مردم و کشور به وجود آورد، اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان طی ۴۴ سال گذشته از هر راهی وارد شدند نتوانستند در برابر ملت و مردم بایستند و حالا فکر ‌کردند با این برنامه های چند روزه می توانند انقلاب را از پای درآورند.

نظامی موفقیت ملت ایران را در سایه ایستادگی و مقاومت دانست و یادآور شد: با نگاهی به وضعیت آشفته کشورهای منطقه و جهان متوجه می شویم که باید در مسیر رهبری و شهدا حرکت کنیم و قدر این نظام و داشته‌هایمان را بدانیم و همواره برای اعتلای این انقلاب تلاش کنیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و ۳۲ شهید عملیات رمضان شهرستان ملایر، این عملیات را یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عملیات ها در دفاع مقدس خواند و افزود: این عملیات نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس بود.

نظامی ادامه داد: این عملیات در طول عملیات هایی چون آزادسازی خرمشهر و در یک گستره ۱۶۰۰ کیلومتری انجام شد که در آن رزمندگان سپاه و ارتش و بسیج  در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

وی این عملیات را نخستین عملیات نظامی ایران در خاک عراق دانست و بیان کرد: این عملیات طوری برنامه ریزی شده بود که شرایط صلح و مذاکره را به دشمن تحمیل کنیم.

نظامی خاطرنشان کرد: در کل این عملیات ۲۰ روزه موفقیت های بزرگی را به همراه داشت و رزمندگان این عملیات کار بزرگی کردند.

نظامی با اشاره به برخی شهدای عملیات رمضان از جمله شهید حاج بابایی، شهید مظاهری، شهید دلاوری و شهید فتح الله نظری، گفت: فرزندان آب و خاک ملایر نیز در این عملیات حضوری ارزشمند داشتند و جمعی از این رزمندگان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)