الجزایر همیشه روابط خود را با ایران حفظ کرده است/ در مرحله بعد شاهد افزایش همکاری ها خواهیم بود

0
(0)

به گزارش ایسنا، موسی حرفی، رئیس گروه پارلمانی دوستی الجزایر و ایران در گفت وگو با اسپوتنیک تاکید کرد که روابط کشورش با ایران در دوره گذشته مانند روابط دیگر کشورهای عربی با ایران نبوده است.

وی گفت: ایران جزو اولین کشورهایی بود که در سال 1962 استقلال الجزایر را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در این کشور افتتاح کرد.

حرفی خاطرنشان کرد: پس از میانجیگری موفق الجزایر بین ایران و عراق در خصوص درگیری های مرزی شط العرب در سال 1975 در زمان حوری بوم الدین، رئیس جمهور فقید الجزایر، روابط دو کشور گسترش یافته است.

رئیس گروه دوستی الجزایر و ایران گفت: الجزایر در سال‌های اخیر برخلاف سایر کشورهایی که روابط خود را با ایران قطع کرده‌اند، روابط خود را با ایران حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه در مرحله بعدی شاهد گسترش همکاری ها و مبادلات تجاری و افزایش سرمایه گذاری ها بین ایران و الجزایر خواهیم بود، گفت: این همکاری ها همه حوزه ها به ویژه صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی را در بر می گیرد.

این مقام الجزایری گفت: کشورش در تلاش است تا در عرصه اقتصادی از اروپا رهایی یابد و گام های جدی برای افزایش همکاری های اقتصادی با کشورهای عضو بریکس بردارد و از روابط خوب خود با تهران در این زمینه استفاده کند.

حرفی گفت: سطح همکاری‌های دو کشور ایران و الجزایر در سطح روابط دو کشور نیست، اما این همکاری‌ها در آینده گسترش خواهد یافت.

وی گفت: روابط ایران و الجزایر باید برای ایجاد ثبات و کار در یک رویکرد مشترک در برخی از مسائل منطقه به ویژه مسئله فلسطین مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه الجزایر امروز وارد تهران شد. حسین امیرعبداللهیان در صفحه توئیتر خود درباره این سفر نوشت: «امروز میزبان آقای احمد عطاف، همکارم از الجزایر بودم.

در ابتدای گفتگو به روزهای جنگ تحمیلی و تلاش الجزایر برای میانجی گری اشاره شد.

ما توافق کردیم که همکاری در زمینه های علمی، فناوری، صنعت، گردشگری، کشاورزی و پزشکی را تسریع کنیم.

همانطور که تاریخ دو کشور نشان می دهد، ایران و الجزایر در روزهای سخت با هم دوست هستند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)