استقبال ماموستا امامی از اعزام رایزن فرهنگی به مصر

0
(0)

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالسلام امامی ایران اسلامی را رنگین کمان ادیان، اقوام و مذاهب توصیف کرد و گفت: از این تعدد قومیتی و مذهبی می توان به عنوان فرصت مناسبی استفاده کرد.

وی افزود: در این عرصه تلاش خواهیم کرد تا در حد توان از ظرفیت جامعه نخبگان، هنرمندان و نویسندگان اهل سنت با توجه به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیانات مقام معظم رهبری استفاده کنیم.

امامی با اشاره به سابقه 20 ساله خود در حوزه روحانیت و تحصیلات دانشگاهی خود در دانشگاه فردوسی مشهد و امام جمعه مهاباد گفت: وی مقالات متعددی در زمینه فقه، مبانی و اندیشه اسلامی، مختلف اجتماعی و سیاسی نوشت. مسائل و همچنین در مورد فلسطین مظلوم.» من پیاده شدم

مشاور وزیر فرهنگ در امور اهل سنت درباره ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد وفاق و همدلی گفت: با توجه به زیرمجموعه های مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله تشکل های فرهنگ و ارشاد اسلامی. ارتباط، امور خیریه و خیریه، حج و عبادت و هنرهای فراوان و کار مستقیم با هنرمندان، نویسندگان و فرهیختگان کشور و همچنین طیف وسیعی از ارتباطات اجتماعی که متعلق به این وزارتخانه است. وزارت فرهنگ ظرفیت خوبی برای همدلی و همدلی دارد.

وی ادامه داد: برای تحقق فرمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه تقریب مذاهب و تحقق وحدت اسلامی تلاش خواهیم کرد و از ظرفیت حوزه هنر، نویسندگی و همه استفاده خواهیم کرد. زمینه های مربوط به وزارتخانه برای تحکیم وحدت و انسجام اسلامی

امامی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره وضعیت کنونی غزه و طوفان الاقصی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، طوفان الاقصی در خلأ اتفاق نیفتاد، بلکه حاصل حدود 80 سال ظلم و ستم بود. توسط رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی.

مشاور وزیر فرهنگ در امور اهل سنت افزود: بر اساس دستورات قرآن کریم و بیانات پیامبر (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) و اندیشه اسلامی، حمایت از مظلوم اعم از مسلمان و یا مسلمان. غیر مسلمانان واجب است. عزت نظام اسلامی به عنوان بهترین حامی محور مقاومت مورد قبول شیعه و سنی به عنوان یک اصل مطلق است.

وی با اشاره به اینکه امام شافعی در غزه متولد شد و مردم غزه پیرو مذهب شافعی هستند، گفت: بنابراین مسئله غزه یک مسئله فراعربی و متعلق به کل جهان اسلام است و با توجه به اخیر حوادثی که علیرغم زیان ها و دردها، فواید فراوانی که برای ملت اسلام به ویژه ملت فلسطین داشت، آثار مثبت دیگری نیز داشت، از جمله مسئله فلسطین که با عادی سازی اهداف دشمنان، به فراموشی سپرده شد. حمایت از محور مقاومت و رهبری مقام معظم رهبری، در راس اخبار جهان قرار گرفت و همه دنیا شاهد مظلومیت غزه بودند.

امامی تبلیغات امپراتوری رسانه ای دشمن در موضوع فلسطین را به گونه ای بررسی می کند که مظلومین و ظالمان را آواره کرده و بیان می کند: امروز دنیا دروغ رسانه های غربی را تشخیص داده و امپراتوری رسانه ای غرب تسلیم شده است. به عزت مردم غزه و مجاهدین از محور مقاومت و انشالله به زودی شاهد پیروزی نهایی مجاهدین در محور مقاومت در لبنان، غزه و یمن خواهیم بود.

مشاور وزیر فرهنگ در امور اهل سنت به عنوان یک اهل سنت از رویکرد وزارت فرهنگ و رهبری و دولت سیزدهم در اعزام رایزن فرهنگی به قاهره قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و رهبری به عنوان اولین وزارتخانه در قاهره. با توجه به استفاده از ظرفیت اهل سنت و اعزام مشاور فرهنگی به یکی از کشورهای مهم خاورمیانه و شمال آفریقا، مصر در تاریخ تمدنی خود پیشگام است.

وی تصریح کرد: با استفاده از توانمندی اهل سنت در عرصه های نظامی و انتظامی از جمله فرماندهی نیروی دریایی ارتش و سایر حوزه هایی که رسانه ای نمی شوند، حضور اهل سنت می تواند به جهانیان نشان دهد که ایران تلفیقی از مذاهب، مذاهب و اقوام با اراده الهی است. محدودیت و مانعی که استکبار جهانی در جهت تفرقه و خشونت بین کشورهای اسلامی و شاید ملت های اسلامی ایجاد کرده است، وجود نخواهد داشت، از این موانع عبور کرده و به برادری ایرانی و اسلامی پایبند باشیم.

بر اساس این گزارش، معلم عبد سلام امامی ۱۴ دی ماه با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مشاور اهل سنت این وزارتخانه منصوب شد.



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)