احزاب و دموکراسی لازم و ملزوم هم هستند/ احزاب؛ پل ارتباط بین اراده سیاسی و نظام حقوقی

0
(0)

احزاب و دموکراسی لازم و ملزوم هم هستند/ احزاب؛ پل ارتباط بین اراده سیاسی و نظام حقوقیخبرگزاری فارس: احزاب و دموکراسی لازم و ملزوم هم هستند/ احزاب؛ پل ارتباط بین اراده سیاسی و نظام حقوقی

عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به یکه‌تازی برخی از قدرت‌ها در سازمان ملل پیشنهاد کرد که سازمان ملل به جای دولت‌ها متشکل از احزاب قدرتمند کشورها باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حسین انواری عضو حزب موتلفه اسلامی صبح امروز (شنبه) در دومین روز از بیست و نهمین نشست کنفرانس احزاب آسیایی در سالن اجلاس سران اظهار داشت: آنچه که باید از این نشست حاصل شود این است که ما به وحدت و استراتژی ثابت در خصوص جاده ابریشم برسیم.
وی افزود: نخست باید تعریف شود که این همگرایی دارای شاخص‌هایی است و این شاخص‌ها را باید مرور و تعیین تکلیف کنیم.
انواری احزاب موجود در جهان را به دو دسته تقسیم و تصریح کرد: احزاب انسانی به دنبال احیا کرامت انسان‌ها، رفع ظلم و مدافع حقوق مردم هستند و پیروزی را از آن حق می‌دانند، این احزاب قدرت را برای خدمت می‌خواهند و با نظام سلطه در تقابل هستند.
طبق گفته این عضو حزب موتلفه اسلامی، احزاب غیر انسانی قدرت را برای امیال شخصی می‌خواهند و از زور و دروغ استفاده و زشتی‌ها را زیبا می‌کنند و روحیه تهاجم و تخریب دارند و این دو دسته قابل تعامل با هم نیستند.
انواری با بیان اینکه حق حاکمیت انسان بر سرنوشت خود یک حق الهی است، تصریح کرد: مردم در این حق مشترکاً تشکیلاتی صورت می‌دهند و قدرت را دسته‌جمعی به عده‌ای می‌دهند که برای آنان خدمت کنند و این قدرت امانت است.
وی اضافه کرد: کسانی که از آرای مردم به قدرت می‌رسند امانت‌دار هستند اما برخی از دولت‌ها وقتی به قدرت می‌رسند انحطاط دارند.
عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه احزاب پل ارتباطی اراده سیاسی و نظام حقوقی است، تاکید کرد: نمی شود ما دم از دموکراسی بزنیم و از حزب خبری نباشد چرا که احزاب و دموکراسی لازم و ملزوم همدیگر تلقی می شوند.
انواری بر این باور است که کشورهایی که احزاب را سرکوب می کنند نمی توانند کشور را درست اداره کنند و همه چیز بر اراده موجی و ژله ای استوار است.
وی گفت: احزاب می توانند بر مسئولان نظارت منصفانه و ناصحانه داشته باشند.
انواری پیشنهاد کرد که کارگروه هایی از احزاب سیاسی تشکیل داده شود تا برون‌دادی از خود داشته باشد.
وی با اشاره به یکه‌تازی برخی از قدرت‌ها در سازمان ملل همچنین پیشنهاد داد که سازمان ملل به جای دولت‌ها متشکل از احزاب قدرتمند کشورها باشد.
انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)