آغاز نمایشگاه کتاب بیروت با حضور ایران

0
(0)

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادب ایران، شصت و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت در تاریخ 11 آذر 1402 با حضور نجیب میقاتی; از نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، جمعی از مسئولان و فرهنگیان لبنان و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

نجیب میقاتی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: شاید عده ای تعجب کنند که در بحبوحه جنگ غزه و جنوب لبنان اینجا هستیم تا افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت را جشن بگیریم. این نمایشگاه که شصت و پنجمین دوره خود را از امروز آغاز می‌کند، با وجود تمام اتفاقات، پابرجاست. با وجود جنگ هایی که لبنان در سال های اخیر تجربه کرده و همچنان ادامه دارد، اما لبنانی ها تلاش می کنند بیروت را پایتخت فرهنگ، اندیشه و آزادی بیان نگه دارند.

وی شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت را بهترین تجسم مقاومت فرهنگی در برابر تروریسم دشمن اسرائیلی دانست و گفت: این کتاب قوی‌ترین و شریف‌ترین پاسخ به همه ادعاهایی است که به ما نسبت به مردم شجاع می‌دهند. لبنان.”

نخست وزیر دولت برای پیشبرد امور لبنان در پایان تصریح کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت محل بسیاری از فضاهای مشترک بوده و هست که مهم ترین آنها خونی است که لبنانی ها از همه اقشار دارند. در این راه برای آزادی، حاکمیت و استقلال داده اند. به همه برای ایجاد این فضای انسجام فرهنگی که همیشه از ویژگی های بارز بیروت بوده است، تبریک می گویم. کتاب در نقش‌های مختلف و در فضای آزادی قابل دسترس به اندیشه نویسندگان و روشنفکران است.

در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به نمایندگی از خانه کتاب و ادبیات ایران در غرفه ای به مساحت 30 متر مربع و با ارائه بیش از 500 عنوان کتاب از ناشران ایرانی حضور دارد. در حوزه های مختلف کودک و نوجوان، ادبیات، هنر، شعر، تاریخ، ادبیات دفاع مقدس و پایداری، دین و…

شصت و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت با حضور 121 ناشر از کشورهای مختلف از ایران، سوریه، عربستان سعودی، عراق و لبنان از دوم دی ماه 1402 آغاز شد و تا 11 دی ماه 1402 به مدت 10 روز در محل نمایشگاه بین المللی کتاب ادامه خواهد داشت. “Seaside Arena” در لبنان. او ادامه می دهد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)