آزمون از مدارس ابتدایی غیردولتی حذف شد

0
(0)

آزمون از مدارس ابتدایی غیردولتی حذف شدخبرگزاری فارس: آزمون از مدارس ابتدایی غیردولتی حذف شد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: آزمون از مدارس ابتدایی غیردولتی حذف شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی در جمع خبرنگاران در خصوص ممنوعیت برگزاری آزمون در دوره ابتدایی اظهار داشت: آموزش و پرورش با این تصمیم نشان داد نه در حرف بلکه در عمل به دنبال تحقق اهداف تعلیم و تربیت است و مدرسه به عنوان کانون یادگیری به مدرسه زندگی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: این تصمیم زمینه مناسبی است که دانش آموزان را بر اساس رتبه در آزمون ها انتخاب نکنند بلکه بر اساس چگونگی مهارت های اجتماعی و مهارت های زندگی و تعامل با دیگران انتخاب کنند.

زینی وند با بیان اینکه مصوبه عدم برگزاری آزمون در دوره ابتدایی مقدمه ای برای کاهش آزمون و رقابت ناصحیح در مدارس دولتی و غیردولتی است، گفت: مهم ترین ثمره این موضوع، اثرات روانی و تربیتی مثبت در بین دانش آموزان است چرا که آزمون برگزار نمی شود.

وی توضیح داد: وقتی دانش آموزی در آزمونی موفقیت کسب نمی کند، احساس یأس و ناامیدی را در همان اوان کودکی و ابتدایی سن رشد و سال های اولیه زندگی، تجربه نمی کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آزمون ها موجب ایجاد رقابت کاذب بین دانش آموزان می شود، افزود: مهم ترین مولفه عدم برگزاری آزمون در دوره ابتدایی، ایجاد حس رفاقت بین دانش آموان است.

وی به جمله وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه «حجم آزمون ها نباید کودکی را از کودکان بگیرد»، اشاره کرد و گفت: باید دانش آموز احساس شادی کند و یقیناً آزمون ها، احساس زندگی را از بین می برد.

زینی وند با بیان اینکه وجود آزمون های مختلف در مدارس غیردولتی موجب پدیدآمدن موسسات مختلف و ایجاد کتاب های کمک های درسی متعدد شده است، ادامه داد: کتاب های کمک درسی و آزمون های مختلف گردش مالی بالایی را در پی دارد.

وی تأکید کرد: فضاسازی هایی که این روزها علیه ممنوعیت برگزاری آزمون در دبستان ها، منویات تربیتی ندارد و نیات سودجویانه دارد، اظهار داشت: یکی از بهترین تصمیم هایی که آموزش و پرورش در سال های اخیر گرفته است، همین کمرنگ کردن آزمون ها در مدارس دولتی و غیردولتی است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: از ابتدا هرگونه آزمون در مدارس ابتدایی غیردولتی ممنوع بود و نحوه گزینش برای مدارس غیردولتی بر اساس سابقه تحصیلی و مصاحبه بود.

ادامه دارد

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)