3 راه برای از بین بردن چربی دور شکم و کمر

0
(0)



کاهش دور کمر از بسیاری از مشکلات مانند چاقی، بیماری های قلبی، سندرم متابولیک و … جلوگیری می کند، اما چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟

به گزارش ایسنا، ثابت شده است که با یک رژیم غذایی مناسب، پیروی از برنامه های کاهش وزن و سازماندهی یک برنامه ورزشی استراتژیک، می توانید تا حد زیادی چربی کمر را کاهش دهید. البته ذکر این نکته ضروری است که شاید پیروی از رژیم های غذایی شدید و سنگین در کوتاه مدت منجر به کاهش وزن بیشتر و سریعتر شود، اما باید توجه داشت که چه تغییراتی در ساختار بدن ایجاد می شود. بنابراین مهم است که این امر با یک تصمیم اصولی انجام شود.

1_ تغییر رژیم غذایی

کاهش چربی دور کمر مستلزم کاهش کالری دریافتی روزانه است. علاوه بر این، برخی از انتخاب های غذایی هوشمندانه می تواند به طور خاص به کاهش اندازه کمر کمک کند. به عنوان مثال، مطالعات نشان می دهد افرادی که غلات کامل را علاوه بر 5 وعده میوه و سبزیجات، 3 وعده لبنیات کم چرب و 2 وعده گوشت بدون چربی، از جمله ماهی و مرغ، به رژیم غذایی خود اضافه می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. کاهش چربی بدن، شکم و کمر در مقایسه با کسانی که. افرادی هستند که از غلات تصفیه شده استفاده می کنند.

سایر نکات تغذیه ای عبارتند از:

_ مصرف چربی های مناسب: طبق تحقیقات، رژیم غذایی سرشار از چربی های تک غیراشباع مانند آووکادو، آجیل، دانه ها، سویا و شکلات از تجمع چربی در اطراف کمر جلوگیری می کند.

_ اجتناب از چربی های ترانس: از چربی های ترانس که اغلب در غذاهای تهیه شده از روغن های هیدروژنه مانند مارگارین، کراکر و کراکر یافت می شوند، اجتناب کنید. این مواد به افزایش چربی دور کمر و شکم کمک می کنند.

مصرف فیبر کافی: از فیبر در رژیم غذایی خود استفاده کنید. فیبرهای محلول مانند سیب، جو و گیلاس منجر به افزایش سرعت چربی سوزی دور کمر می شوند.

صبحانه را فراموش نکنیم: خوردن یک صبحانه متعادل یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در برنامه کاهش وزن خود انجام دهید. زیرا در طول روز کالری بیشتری می سوزاند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. ترکیبی از غلات کامل و نان غلات کامل، تخم مرغ، میوه و شیر برای صبحانه ضروری است.

نوشیدن آب قبل از صبحانه: سدی در برابر گرسنگی غیرقابل تحمل در طول روز است و شما را هیدراته نگه می دارد.

_ خوردن وعده های غذایی کوچکتر: خوردن وعده های غذایی کوچکتر در فواصل زمانی کوتاه به جای انتخاب وعده های غذایی بزرگ یکی از رازهای کاهش وزن و کاهش دور کمر است. وعده های غذایی مکرر و کم حجم باعث تحریک متابولیسم بدن و احساس سیری طولانی مدت می شود.

اجتناب از گوشت فرآوری شده: برای کاهش وزن، از گوشت های فرآوری شده که با نمک زیاد پخته می شوند خودداری کنید. هنگام خرید لبنیات به نوشته “بدون چربی” روی آنها توجه کنید.

2- استفاده از تمرینات ورزشی مناسب:

ورزش های هوازی و بدنسازی: ورزش های هوازی یا استقامتی را امتحان کنید. این تمرینات به شما کمک می کند در دو ساعت اول بعد از تمرین 50 تا 150 کالری بسوزانید.

_ ورزش با توپ: ورزش کردن بر روی توپ های پایداری در طول تمرین شما را مجبور می کند از تمام عضلات شکم و پشت خود استفاده کنید. پلانک یکی از بهترین حرکاتی است که می توانید با این توپ ها انجام دهید: در حالت پلانک قرار بگیرید. کف دست ها را درست زیر شانه ها روی زمین قرار دهید، پشت خود را صاف نگه دارید، شکم خود را سفت کنید، بدن خود را کاملاً موازی با زمین نگه دارید و پاهای خود را به گونه ای دراز کنید که مچ ها در پایین توپ قرار گیرند. 30 تا 60 ثانیه در این حالت بمانید. شکم را کاملا سفت کنید و سپس شل کنید.

3_ از فعالیت بدنی لذت ببرید:

تمرین را به تدریج شروع کنید و ادامه دهید. توصیه می شود به جای انتخاب یک برنامه تمرینی فشرده، چند تمرین را انتخاب کنید و در طول روز کمتر انجام دهید و به تدریج افزایش دهید.

تمریناتی که انجام می دهید و پیشرفت خود را در یک دفترچه یادداشت کنید. به این ترتیب هرگز از این تمرینات احساس خستگی نخواهید کرد و به تدریج نتیجه مطلوب را در کمر و اندام خود خواهید دید.

هنگام ورزش از شرایط مناسب و راحت اطمینان حاصل کنید. پوشیدن لباس مناسب، حمل یک بطری آب یا حتی گوش دادن به موسیقی مناسب می تواند به شما کمک کند با انگیزه و هیجان بیشتری ورزش کنید.

یوگا را در برنامه ورزشی خود قرار دهید. یوگا ورزش مناسبی برای کاهش چربی دور شکم و تقویت عضلات آن است و به خصوص اگر به صورت گروهی انجام شود هیجان و لذت بیشتری را به همراه خواهد داشت.

به یاد داشته باشید که هنگام ورزش نفس بکشید. بیشتر افراد هنگام ورزش نفس کشیدن را فراموش می کنند تا روی اجرای صحیح تمرینات به ویژه تمریناتی که عضلات داخلی را درگیر می کنند تمرکز کنند و این امر منجر به سفتی بدن و خستگی زودرس می شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)