270 نفر در حج جان باختند

0
(0)



بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی کشورهای مختلف، دست کم 270 نفر در حج امسال جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسنا، مراسم حج در سال 2023 در حالی به پایان رسید که طبق گزارش گاردین، امسال بیش از یک میلیون و 800 هزار زائر مسلمان در مراسم حج شرکت کردند، مراسمی که بیشتر در فضای باز و در گرمای تابستان عربستان برگزار می شود. صحرا.دمای هوا به 48 درجه سانتیگراد رسید.

سالمندان زیادی پس از رفع محدودیت های دوران کووید 19 در جمع زائران حج امسال حضور داشتند و در نهایت بیش از دو هزار نفر در سفر حج دچار استرس گرمایی شدند.

مقامات حج هنوز آماری از تعداد جان باختگان حج امسال ارائه نکرده اند، اما بر اساس آمار منتشر شده از سوی کشورهای مختلف که علت مرگ را مشخص نکرده اند، حداقل 230 نفر (بسیاری از اندونزی) در حج جان باخته اند. سفر حج تا اینجای کار..

به گفته سرکنسول اندونزی در عربستان سعودی، بزرگترین کشور مسلمان جهان، حداقل 209 اندونزیایی در مراسم حج امسال جان خود را از دست داده اند.

اکو هارتونو گفت: «این که گفته شود تعداد زیادی از حجاج اندونزیایی به دلیل گرمازدگی جان خود را از دست داده اند، اشتباه است و بسیاری از آنها به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی جان خود را از دست داده اند. اگرچه برخی از افراد به دلیل گرمای شدید از حال رفتند.

همچنین فوت 10 ایرانی در حج امسال قطعی شده است. مسن ترین زائر ایران نیز در مراسم حج جاری در سن 114 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

مقامات حج از کشته شدن هشت الجزایری و چهار مراکشی در سال جاری خبر داده اند.

علاوه بر این، رسانه های حامی دولت مصر گزارش دادند که هشت حاجی از این کشور نیز جان باخته اند. دست کم 32 زائر هندی در میان کشته شدگان حج امسال هستند.

پیش از این، فجایع مرگباری مانند سقوط جرثقیل مسجدالحرام در سال 2015 همزمان با حج رخ داد که منجر به کشته شدن 107 نفر و مجروح شدن 238 نفر دیگر شد. همچنین می توان به فاجعه منا در سال 2015 اشاره کرد که برخی منابع از کشته شدن 2000 تا 7000 زائر خبر دادند. اما چالش اصلی حج امسال گرمای شدید هوا و گرمای هوا بود.

در حج امسال، عربستان سعودی هزاران امدادگر را مستقر کرد و بیمارستان‌های صحرایی را برای کمک به محدود کردن خطرات و بیماری‌های ناشی از گرمازدگی ایجاد کرد. این بزرگترین حج از زمان پایان محدودیت های کرونا با ورود حدود دو میلیون زائر است.

مقامات عربستان سعودی در نخستین روزهای سال جدید، سرانجام از پایان محدودیت‌های سفر برای ویروس کرونا خبر دادند و پس از سه سال محدودیت برای مهار همه‌گیری کرونا، دیگر محدودیتی برای تعداد زائران حج اعمال نشد.

مناسک حج امسال از 26 ژوئن تا 1 ژوئیه (5 تا 10 ژوئیه) برگزار شد و به گفته مقامات سعودی، امسال شاهد بزرگترین حج از زمان شیوع کرونا بوده است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)