27 هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان مرکزی تجلیل می شوند

0
(0)

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی که با موضوع گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به محدودیت زمان و شرایط کرونایی امکان تجلیل از ۲۷ هزار رزمنده پیشکسوت در یک روز و مکان امکان پذیر نیست، لذا تجلیل از رزمندگان شاخص در سطح استان طی 10 روز به طور مستمر انجام خواهد شد و تعداد بسیار محدودی در روز ۳۱ شهریور تکریم می شوند.

کریمی گفت: ۱۸ برنامه شاخص ملی در استان مرکزی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس نظر گرفته شده که مهمترین آنها سخنرانی مقام مظم رهبری به شکل ویدئو کنفرانس است.

وی اظهار کرد: در روز 31 شهریور برنامه ای در محل بنیاد حفظ آثار استان با حضور مسئولان برگزار شده و 40 نفر از پیشکسوتان نیروهای مسلح در این مراسم به نمایندگی از جمعیت 27 هزار نفری یاد شده تجلیل می شوند.

کریمی گفت: تاکنون بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی استان در خصوص اعلام اسامی رزمندگان همکاری داشته اند که با توجه به نقش بسیار موثر استان مرکزی در دفاع مقدس نیاز است کلیه دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: به جهت اهمیت چهل سالگی دفاع مقدس و گستردگی برنامه ها نیاز است هماهنگونه که رسانه ها در مقاطع مختلف به خوبی نقش آفرینی کردند، طی این مدت هم با ستاد چهل سالگی دفاع مقدس همکاری های لازم را داشته باشند.

کریمی افزود: افتتاح نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس و برگزاری رژه موتوری در سطح استان و شهرستان ها از جمله برنامه های مهم دیگر در روز ۳۱ شهریور است.

رژه موتوری گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز ۳۱ شهریور از مقابل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس شروع و به گلزار مطهر شهدای اراک ختم می شود و به جهت اینکه محدودیت هایی برای حضور عموم مردم در گلزار وجود دارد موتورسواران به نمایندگی از آحاد مردم در گلباران حضور پیدا می کنند.

کریمی اظهار کرد: برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس با شعار محوری و راهبردی “ما قوی هستیم، اقتدار چهل” تدوین شده اند که از سوم خرداد ماه آغاز شده اند و تا پایان سال ادامه خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود یادمان ارزشمند شهدای نیروی دریایی ارتش در استان مرکزی و ضرورت ساماندهی آن با هماهنگی که با استاندار استان مرکزی اتفاق افتاد، این یادمان ساماندهی خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)