۸۳ درصد تسهیلات بانک توسعه صادرات ارزی است

0
(0)

۸۳ درصد تسهیلات بانک توسعه صادرات ارزی استخبرگزاری فارس: ۸۳ درصد تسهیلات بانک توسعه صادرات ارزی است

معاون امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران گفت: مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات مبلغ 21 هزار و 700 میلیارد تومان است که 83 درصد آن مربوط به تسهیلات ارزی و 17 درصد آن به صورت ریالی عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید رضا معبودی معاون امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات ایران امروز گفت: مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات مبلغ 21 هزار و 700 میلیارد تومان است که 83 درصد آن مربوط به تسهیلات ارزی و 17 درصد آن به صورت ریالی عرضه شده است.

وی افزود: در سال 96 رقم 5 هزار و 850 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که رشد 50 درصدی داشته است.

معاون امور بین الملل بانک توسعه صادرات ایران بیان داشت: 75 درصد از تسهیلات پرداختی برای سرمایه در گردش و 25 درصد هم به طرح های صادراتی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به استراتژی دولت برای توسعه صادرات غیرنفتی گفت: این استراتژی بسته حمایت از صادرات است که در این بسته عناوین خوبی طراحی شده که کشورهای هدف صادراتی در آن مشخص شده و این موضوع نقشه راه صادراتی به شمار می‌آید و در آن مشخص شده است که در کدام کشورها می‌توان حضور پر رنگ تری داشت و اولویت صادراتی ما و همچنین جوایز صادراتی که پرداخت می‌شود، در آن آمده است.

معبودی بیان داشت: اولویت‌ها در بسته حمایتی ذکر شده است و صنایع و کشورهای دارای اولویت در این بسته آمده است که می تواند زمینه اشتغال در داخل را به وجود آورد.

معاون امور بین الملل بانک توسعه صادرات افزود: در حال حاضر در حوزه روابط بانکی با 132 بانک در 56 کشور جهان رابطه کارگزاری داریم که با اکثر بانک ها روابط بانکی برقرار شده است، اما کشورهای خاصی که مورد توجه و علاقه صادرکنندگان است، متفاوت است.

مدیرکل امور بین الملل بانک توسعه صادرات با اشاره به قراردادهای فاینانس برای توسعه تولیدات داخلی صادرات محور اشاره کرد و گفت: فاینانس با اگزیم بانک کره با رقمی بیش از 8 میلیارد یورو و یک بانک چینی با رقم 10 میلیارد یورو و همچین با اوبر بانک اتریش با رقم یک میلیارد یورو تفاهم شده است.

وی اضافه کرد: افرادی که می خواهند از این فاینانس ها استفاده کنند، باید طرح های خود را به وزارتخانه های متبوع ارائه دهند تا پس از بررسی در شورای اقتصاد اولویت بندی شوند، هر چند که کشور طرف فاینانس هم برای دادن این فاینانس شرایطی دارد.

معبودی با اشاره به تامین قطعات برخی از صنایع گفت:در این مورد تفاهم نامه ای با برخی کشورها داشته ایم که شامل 100 میلیون یورو با اگزیم بانک کره است و در کنار آن قراردادهایی با بانک های فرانسه، مجارستانی و آلمانی برای ارائه فاینانس در فرآیندهای مذکور بسته شده است.

وی بیان داشت: برای واردات مواد اولیه قطعات یدکی مورد نیاز کارخانه ها این تفاهم نامه ها منعقد شده و احتمال دارد که در بخش تجهیزات راه آهن مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)