۷ ایستگاه پایش کیفیت هوای تهران جایگزین می شوند

0
(0)

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:وحید حسینی

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید حسینی درخصوص روند همکاری فنی و هزینه های پروژه همکاری میان دولت ژاپن و ایران عنوان کرد: همه هزینه های این پروژه اعم از حقوق کارشناسانی که در این پروژه مشارکت دارند، هزینه های حمل و نقل، هزینه اسکان و سایر هزینه های مرتبط با پروژه توسط دولت ژاپن و از طریق آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) تامین خواهد شد.

وی افزود: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران فضای اداری لازم برای اجرای این پروژه را در اختیار جایکا قرار می دهد تا کارشناسان ژاپنی و کارشناسان و صاحب نظران و اساتید دانشگاه در طرف ایران بتوانند در آن محل به تبادل نظر و کار بپردازند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا ادامه داد: در پروژه دوم قرار است ابزارها و تجهیزات لازم را با کمک و مساعدت دولت ژاپن دریافت کنیم و باید عرض کنم که این کمک به صورت بلاعوض دریافت می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: اولین مولفه در این خصوص احداث آزمایشگاهی برای بررسی سطح آلاینده ها در سطح یورو۶ و ذرات معلقی با اندازه ۲۰۰ تا ۳۰۰PPM و هم چنین تجهیزاتی است که برای کامیون ها و اتوبوس ها درنظر گرفته می شود. این نخستین آزمایشگاه ایران در این زمینه است و امیدواریم با بررسی هایی که از منظر ارتقاء بنزین و آلایندگی خودروها در این آزمایشگاه انجام می شود و هم چنین با اضافه شدن تجهیزات پایش خودروهای سبک، بتوانیم برای نخستین بار بررسی های علمی و دقیقی برای خدمت به تهران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های این پروژه کمک بلاعوض دریافت تجهیزاتی است که به آن GCMF گفته می شود، تصریح کرد: در عین حال تجهیزات دیگری مانند ICT و همچنین تجهیزاتی که برای شناسایی آلاینده هایی که برای این آزمایشگاه استفاده می شود را نیز دریافت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه عنوان کرد: مواد سمی که در آلایندگی تهران مدنظر است از نظر غلظت بسیار سطح پایینی دارد اما برای سلامت انسان بسیار مضر هستند. به همین دلیل به تجهیزاتی نیازمندیم که بتواند به صورت دقیق این ذرات را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه «۷ ایستگاه پایش کیفیت هوای تهران را دریافت خواهیم کرد، که جایگزین ایستگاه های پایش هوای تهران با قدمت ۱۵ سال خواهند بود» گفت: در نتیجه این جایگزینی می توانیم ایستگاه های پایش کنترل هوای تهران را به شکل مناسبی ارتقاء دهیم. این امر در افزایش کیفیت داده های شهر تهران موثرخواهد بود.

حسینی در پایان اظهار کرد: اطمینان می دهم که در بازه زمانی ۳۶ ماهه پیش بینی شده این پروژه‌ها به موفقیت برسد و آزمایشگاهی که مد نظر است به صورت کامل به بهره برداری رسیده و دانش و تخصصی که به آن نیازمندیم را در نتیجه تاسیس این آزمایشگاه برای دهه های آتی تهران مورد استفاده قرار دهیم.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)