۶ هزار باجه بانکی روستایی مجوز گرفتند/نرم افزار جهانی مبادله مالی پستی در ایران فعال شد

0
(0)

۶ هزار باجه بانکی روستایی مجوز گرفتند/نرم افزار جهانی مبادله مالی پستی در ایران فعال شدخبرگزاری فارس: ۶ هزار باجه بانکی روستایی مجوز گرفتند/نرم افزار جهانی مبادله مالی پستی در ایران فعال شد

مدیرعامل پست بانک از صدور مجوز ۶ هزار باجه روستایی بانکی خبر داد و گفت: این مجوز پس از اینکه پست بانک به بانک مرکزی متعهد شده خدمات روستایی را به تمام بانک ها برساند ارائه شده است

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک در نشست خبری اعلام کرد: پس از سال ها بانک مرکزی مجوز قانونی فعالیت باجه های روستایی بانکی را صادر کرد و 6 هزار باجه روستایی مجوز گرفتند.
له گفته وی این مجوز پس از اینکه پست بانک به بانک مرکزی متعهد شده خدمات روستایی را به تمام بانک ها برساند ارایه شده است تا روستایی ها بدون تبعیض خدمات دریافت کنند.

وی از فعال شدن نرم افزار جهانی مبادله مالی پستی در ایران خبر داد و گفت: نرم افزار با 2 کشور تا سقف 10 هزار دلار برای حوالجات خرد برقرار شده است.

فرحی از اعطای تسهیلات 400 میلیارد ریال به یک تولیدکننده تبلت کودکان پیرو تأکید وزیر ارتباطات خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد: سقف پرداخت خودپرداز‌های پست‌بانک در روزهای باقی‌مانده از سال به 500 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

فرحی گفت که سال گذشته پست‌بانک سودده بوده و برای تحقق سود پیش‌بینی شده در امسال نیز اظهار امیدواری کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه شرکت دولتی پست‌بانک 3300 میلیارد ریال است، گفت: از این نظر شرکت رنج می‌برد و میزان سرمایه شرکت با مأموریت‌های آن تناسب ندارد که افزایش سرمایه پست‌بانک به 10 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

فرحی میزان مطالبات پست‌بانک را 6 هزار میلیارد ریال و در سطح میانگین نظام بانکی اعلام کرد و گفت: معوقات خرد نداریم.

مدیرعامل پست‌بانک با بیان اینکه طبق ابلاغیه بانک مرکزی این بانک، بانک توسعه تخصصی بخش ICT است، گفت: تأمین مالی واحدهای فعال در بخش ICT در این بانک انجام می‌شود همچنان که مجوزهای این کسب و کارها به عنوان وثیقه و تضامین تسهیلات مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی از پرداخت 24 هزار میلیارد ریال تسهیلات خرد روستایی توسط این بانک و تفاهم با صندوق توسعه ملی برای پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای نوپا خبر داد.

انتهای پیام/آ

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)