۳۰ درصد صادرات لرستان به عراق است

0
(0)



بهمن جعفری در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۰۸ تولیدکننده شرکت کردند و تجار و بازرگانان عراقی که در استان حضور داشتند از این مجموعه‌ها بازدید کردند و مذاکراتی به صورت رودررو داشتند که امیدواریم به عقد قراردادهای متعددی منجر شده و تولیدکنندگان ما نیز بتوانند سهم قابل ملاحظه‌ای را از بازار عراق کسب کنند.

وی افزود: حضور این هیئت در استان‌ و برگزاری این نمایشگاه در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه به ویژه عراق است.

جعفری تصریح کرد: بالغ‌بر ۳۰ درصد صادرات کارخانجات لرستان به عراق است و در استان شرکت‌های صادراتی خوبی در حوزه‌های مختلف غذایی، داروسازی و معدنی داریم و در سال جاری تعداد زیادی از پروژه‌هایی که بلاتکلیف هستند و پیشرفت آن‌ها متوقف شده را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان صمت لرستان ادامه داد: پروژه سیلیکون متال را در شهرستان بروجرد داریم که یکی از پروژه‌های ممتاز کشوری است که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با همکاری استاندار و نمایندگان مجلس و دستگاه قضا توانستیم خیلی از مشکلات ‌و معارضین آن را حل کنیم و الان تسهیلات تکمیلی آن در بانک ملت منجر به قرارداد شد و ماه جاری پرداخت می‌شود و طبق برنامه زمانبندی امیدواریم در سال ۱۴۰۲ این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: بحث صنایع غذایی گهر دورود را داریم که یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بوده و الان فاز اول آن در حال فعالیت است و در نمایشگاه بین‌المللی نیز غرفه‌ای داشته و شرکت کردند که بحث طرح توسعه‌ای را در حوزه تولید انواع ورق‌های کارتونی داشتند که مجوز آن صادر شده و در دهه فجر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

جعفری ادامه داد: یک سری طرح‌ها داریم که تأمین منابع مالی آن‌ها را در دستور کار قرار دادیم، شرکت ماشین‌سازی لرستان نیز طرح توسعه‌ را در دست اجرا دارد و در حال نصب خط تولید فوتون هستند و قرارداد شش دستگاه بولدر مربوط به نیروگاه‌های حرارتی را منعقد کردند.

رئیس سازمان صمت لرستان عنوان کرد: شرکت یخچال‌سازی قراردادهای خوبی را با بنیاد برکت منعقد کردند و روزانه بالغ‌بر ۷۰ دستگاه تولید یخچال‌فریزر در دو مدل دارند و الان در این نمایشگاه حضور فعالی داشتند.

وی بیان کرد: مجتمع فولاد خرم‌آباد الان با ظرفیت مناسبی بالغ‌بر ۲۰۰ هزار تن در سال در حال فعالیت بوده و قصد اجرای طرح توسعه دارند و در این نمایشگاه شرکت کردند و یکی از ظرفیت‌های خوب استان در معرفی به تجار و هیئت بازرگانی که در استان حضور دارند، بود.

جعفری افزود: در این نمایشگاه حوزه صنعت پوشاک، نساجی، صنایع غذایی، صنعت فولاد مانند فولاد الیگودرز و خرم‌آباد، کیا و سایر تولیدکنندگان استان شرکت کرده، همچنین معادن بزرگ ما حضور داشتند و در حوزه فرآوری سنگ نمایشگاه خوبی برگزار و از آن استقبال شد امیدواریم خروجی این نمایشگاه دستاوردهای خوبی را برای استان و کشور داشته باشد.

رئیس سازمان صمت لرستان ادامه داد: یک هیئت اعزامی از استان در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به عراق اعزام خواهند شد که منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.

وی افزود: نیازهای هیئتی که در استان حاضر شدند از قبل احصا و براساس آن‌ها این نمایشگاه برپا شده و با توجه به محدودیت جایی که داشتیم سایر واحدهای تولیدی نیز درخواست حضور داشتند که تنها توانستیم در خدمت ۱۰۸ تولیدکننده استان در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری باشیم.

جعفری عنوان کرد: همچنین پارک علم و فناوری نیز شرکت‌های دانش‌بنیان خود را در این نمایشگاه حضور دادند.

انتهای پیام 



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)