یادی از سه شهید یک خانواده

0
(0)


به گزارش ایسنا، حمید ملارضا در روز سه شنبه هجدهم فروردین سال ۱۳۴۹ هجری شمسی در شهر تهران متولد شد. پدرش در جهاد سازندگی کار می‌کرد. او فرزند هشتم خانواده بود. ۴ برادر و ۴ خواهر .

حمید ۱۳ ساله بود که برادرش امیر در عملیات «والفجر۴» در منطقه «پنجوین» عراق مفقودالاثر شد. ۱۶ ساله بود که همسر خواهرش (رسول بسته‌ای)هم در شهر مهران به شهادت رسید. پس از آن پدر حمید تصمیم گرفت کنار قبر دامادش مزاری را برای یادبود فرزند مفقودالاثرش بگیرد. زمانی که حمید به شهادت رسید او را در همان قبر به خاک سپردند.

حمید تا زنده بود از فرزند شهید خواهرش به خوبی مراقبت می‌کرد. او علاقه فراوانی برای حضور در جبهه داشت. چندین بار از طریق بسیج دانش‌آموزی برای اعزام به جبهه اقدام کرد. ولی هر بار به خاطر کمی سن موفق به نام نویسی نشد تا آنکه در سال ۱۳۶۶ با سماجت فراوان از طریق بسیج دانش‌آموزی ‌موفق به ثبت نام شد. آن زمان کلاس سوم راهنمایی بود، اما درس را رها کرد.

پس از گذراندن دوره‌های مختلف نظامی، از طریق پایگاه مقداد به جبهه اعزام شد و در منطقه شلمچه به مبارزه پرداخت. روز شنبه یکم مرداد ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه زمانی که کمک تیربارچی تقاضای آب می‌کند همین که حمید ظرف آب را به او می‌دهد ناگهان خمپاره‌ای پشت سرش منفجر و به شهادت می‌رسد. پیکر حمید روز دوشنبه سوم مرداد ۶۷ مصادف با روز عید قربان در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)