گسترش اقدامات ضدجاسوسی چین به بخش انرژی

0
(0)



به گزارش ایسنا، اداره ملی انرژی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که عوامل خارجی، داده و اطلاعات را برای متوقف کردن تلاش‌های چین برای تضمین امنیت انرژی و مختل کردن برنامه‌ریزی این کشور برای گذار سبز، جمع‌آوری می‌کنند. این سازمان، خواستار بازرسی‌ها و تحقیقات بیشتر برای اطمینان از محرمانگی و همچنین تشدید مجازات برای تخلف‌ها، شد.

این اعلان پس از اقدامات گسترده برای محدود کردن اطلاعات عمومی و توسعه قوانین ضد جاسوسی در چین منتشر شد زیرا شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، نگرانی بیشتری نسبت به آمریکا و هم‌پیمانانش پیدا کرده است.

چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده انرژی بوده و نیمی از زغال سنگ جهان را استخراج و مصرف می‌کند و بیش از هر کشور دیگری، نفت و گاز وارد کرده و بزرگترین ناوگان توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی را می‌سازد.

هر چند اطلاعات درباره این اقدامات به اندازه نقاطی مانند آمریکا و اروپا، قابل دسترس نیست اما سازمان‌های دولتی و شرکت‌های تحقیقاتی، مرتبا آمارهایی را گزارش می‌کنند که به شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و دانشگاهیان اجازه می‌دهد از روندهای مهم برای جریان تجارت جهانی مطلع بمانند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پکن در شرایط حساس، اطلاعات انرژی را منتشر نمی‌کند. در سال ۲۰۲۰، یک گروه صنعتی زغال سنگ، انتشار آمار مصرف روزانه که سرمایه‌گذاران از آن به عنوان شاخص لحظه‌ای برای ارزیابی بهبود اقتصادی این کشور از کووید ۱۹ استفاده می‌کردند را متوقف کرد. انتشار قیمت زغال سنگ پس از کمبودی که باعث افزایش قیمت‌ها و کمبود برق در سال ۲۰۲۱ شد، محدود شد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)