گزارشی از درگذشت والدین چند شهید و شهادت چند جانباز

0
(0)


به گزارش ایسنا، متأسفانه پس از گذشت چهار دهه از آغاز جنگ تحمیلی آمار شهادت و درگذشت جانبازان و والدین شهدا به دلیل شدت عوارض ناشی از جنگ یاکهولت سن به طور چشمگیری شتاب گرفته است. در روزهای اخیر نیز تعداد دیگری از این یادگاران را از دست دادیم. نکته قابل توجه در این موضوع، درگذشت والدینی است که دو یا سه فرزندشان به شهادت رسیده‌اند.

مرحوم «حاج چراغعلی شبانی» پدر شهیدان «محمد و مجتبی شبانی» از استان مرکزی پس از سال‌ها صبر و بردباری به فرزندان شهیدش پیوست و امروز چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه در گلزار مطهر شهدای محلات تشییع و به خاک سپرده شد.

«محمد شبانی» سال ۳۹ و «مجتبی شبانی» سال ۴۳ در روستای بزیجان از توابع شهرستان محلات متولد شدند و سال ۶۱ در عملیات رمضان و سال ۶۴ در منطقه جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

همچنین مرحوم «حاج سیدرضا رضوی» پدر شهیدان  «سیدعباس و سیدمسلم رضوی» سه‌شنبه ۲۰ آبان در سن ۹۰ سالگی به علت کهولت سن، پس از تحمل سال‌ها دوری از فرزندان افتخار آفرینش، آسمانی شد و به شهیدانش پیوست.

پیکر این اسوه صبر و استقامت در گلزار شهدای روستای برمهان نیشابور به خاک سپرده می‌شود و به دلیل پیشگیری ازشیوع  ویروس کرونا مراسم تشییع و ترحیم برگزار نمی‌شود.

«سیدعباس و سیدمسلم رضوی» به ترتیب در سال‌های ۴۱ و ۳۷ چشم به جهان گشودند و در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۴ شلمچه و عملیات کربلای ۲ حاج عمران به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

علاوه بر این حاجیه خانم «عزت هاشمی دشتچی» مادر شهیدان «علی و حسین مرادی دشتچی» پس از تحمل سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش در سن ۸۳ سالگی بر اثر کهولت سن به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این مادر بزرگوار شنبه ۱۸ آبان ماه از بیمارستان کاشانی به سمت باغ رضوان تشییع و در قطعه ایثارگران به خاک سپرده شد.

حسین مرادی دشتچی سال ۴۲ در اصفهان چشم به جهان گشود و سال ۶۶ در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه به شهادت رسید.
علی مرادی دشتچی سال ۴۲ در اصفهان چشم به جهان گشود و سال ۶۰ با سمت فرمانده گروهان در آبادان بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

همچنین «رضا سیاه‌تیری» جانباز گرانقدر ۷۰ درصد نخاعی تهران بزرگ پس از تحمل ۳۷ سال رنج ناشی از مجروحیت به شهدا پیوست.
پیکر مطهر این جانباز والامقام تشییع و در قطعه ۲۷ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران در جوار همرزمانش به خاک سپرده شد.
رضا سیاه تیری در خانواده‌ای متدین در تهران به دنیا آمد و سال ۶۲ در منطقه عملیاتی نفت‌شهر به افتخار جانبازی نائل شد.

علاوه بر این «علی پیامنی» جانباز گرانقدر ۷۰ درصد بعد از ۳۹ سال تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل روز گذشته آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این شهید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گلزار شهدای شهرستان خرم آباد به خاک سپرده شد.

شهید علی پیامنی متولد سال ۱۳۳۴ در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۵۹ در اطراف اهواز مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت و از ناحیه ۲ پا به شدت مجروح و به افتخار جانبازی نائل آمد و سرانجام در ۱۸ آبان ۹۹ به یاران شهیدش پیوست.

حاجیه خانم «گلجان غیبی» مادر شهید «عیدمحمد قاسمی» و همسر شهید «غلام قاسمی» از شهرستان باخرز  خراسان رضوی دعوت حق را لبیک گفت و به همسر و فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این مادر و همسر فداکار، امروز دوشنبه ۱۹ آبان ماه در روستای سیه‌لاخ با ادای احترام مسئولان و بدون حضور مردم برگزار شد.

شهیدان غلام و عیدمحمد قاسمی در ۱۹ خرداد ۱۳۰۲ و ۷ فروردین ۱۳۴۴ در روستای سیه‌لاخ از توابع شهرستان باخرز استان خراسان رضوی چشم به جهان گشودند و در ۲۱ دی ۱۳۶۵ و ۱۹ دی ۱۳۶۴ به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

 همچنین «حاج علی‌اصغر شریف‌فرد» پدر شهیدان «محمدحسین و محمدعلی شریف‌فرد» در سن ۹۵ سالگی براثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

«محمدحسین شریف‌فرد» در سن ۱۸ سالگی در سال ۶۱ در منطقه عملیاتی شلمچه و در جریان عملیات رمضان به شهادت رسید و پیکر مطهرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند تا اینکه در سال ۱۳۶۴ تفحص و در گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شد.
«محمدعلی شریف‌فرد» در سن ۱۵ سالگی و در عملیات والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد.

همچنین شب گذشته حاجیه خانم «سیده سکینه فقیه» مادر شهیدان «جلال و جمال عنایتی» از استان همدان بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
 «جلال عنایتی» با عضویت ذخیره سپاه همدان، سال 60 در منطقه سرپل ذهاب به درجه رفیع شهادت نائل شد و جاویدالاثر است.
 «جمال عنایتی» سال 64 در منطقه عملیاتی والفجر 8 به شهادت رسید و پیکر پاکش سال 73 به میهن بازگشت و در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)