گردش اطلاعات برای ما مهم است/ در حوزه گاز به جایی رسیدیم که وظایف نفت را انجام می‌دهیم

0
(0)

گردش اطلاعات برای ما مهم است/ در حوزه گاز به جایی رسیدیم که وظایف نفت را انجام می‌دهیم

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

گردش اطلاعات برای ما مهم است/ در حوزه گاز به جایی رسیدیم که وظایف نفت را انجام می‌دهیم

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، مراسم بهره برداری پروژه های مخابراتی دیجیتال مسیر خط لوله سرخس/نکا/رشت و غرب کشور با حضور مهندس عراقی،معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مدیران شرکت ملی گاز برگزار شد.

این پروژه با توجه به نیازهای عملیاتی پالایشگاه و شرکت های گاز استانی و مناطق ۴ و ۹ با هدف افزایش ظرفیت مخابراتی مییر خط لوله سرخس /نکا/رشت و ایجاد پوشش بی سیمی مناسب مسیر به طول ۱۲۰۰ کیلومتر و انتقال اطلاعات مربوط به سیستم های جامع مالی، ویدیو کنفرانس، دیسپچینگ، مناسب نمودن بستر اینترانت شرکت ملی گاز، انتقال کانال های تلفنی به صورت FX به همراه سیستم های مدیریت شبکه کنترل از راه دور کلیه تجهیزات مخابراتی با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز سیستم های مایکروویو دیجیتالSDH صورت پذیرفته است.

این پروژه مشتمل بر 40 ایستگاه مخابراتی مایکروویو بوده که شروع آن از سرخس و در مسیر پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، شرکت گاز استان خراسان رضوی، ستاد منطقه 4 عملیات، استان خراسان شمالی، استان گلستان، و هفت ایستگاه تقویت فشار گاز مسیر و در خاتمه ایستگاه کمپرسور لاکان رشت به شبکه سراسری شمال جنوب شرکت ملی گاز متصل و از این طریق به ساختمان ستاد تهران مرتبط می گردد.

در ادامه مهندس عراقی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: پس از سرمای فراگیر که در کشور اتفاق افتاد شرکت ملی گاز عملکرد خوبی داشته و به نحوی عملکرد داشته که در این مواقع غافلگیر نشود.

او افزود: این نشان دهنده این است که همکاران نفت و گاز با عملکرد خوب ارامش را به مردم دادند و با این همه عافلگیر شدن های سایر ارگان ها شرکت گاز در این غافلگیر شده ها نباشد.

عراقی ادامه داد: ما در حوزه گاز به جایی رسیدیم که وظایف نفت را انجام می دهیم ما شرکت گازی ها جایگزین شرکت نفت می شویم شرکت نفتی که در گذشته در صورت نیاز مردم اقدامات مفیدی انجام می داد.

او بیان کرد: ما باید تلاش کنیم تا علاوه بر توسعه گاز به تکنولوژی ها نیز ورود پیدا کنیم و جدای از بستر گاز در توسعه تکنولوژی های کشور وارد شده و بتوانیم نقش اول را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بحثی که برای ما مهم است گردش اطلاعات است. زیرا اگر بخواهیم اثرگذار باشیم باید گردش اطلاعات را بالا ببریم .زیرا هوش سازمان را باید بالا ببریم. اگر کارایی سازمان بالا رود فرصت کسانی که این کار را انجام می دهند بهتر می شود.

او ضمن بیان این موضوع که ما نمی توانیم موفق شویم مگر اینکه سرعت انتقال اطلاعات را بالا ببریم افزود: ما پروژه های مخابراتی فیبر نوری فراوانی داریم که طی سال های آینده همه به بهره برداری می رسد.

او اظهارکرد: در بعضی مواقع به مخابرات کمک می کنیم و در بعضی مواقع نیز مخابرات به ما کمک می کند و بعید می دانم به جز مخابرات و شرکت ملی گاز ارگانی نیست که چنین بستر بزرگی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: بعضی مواقع برخی پروژه ها ی ما مظلوم واقع می شوند.پروژه هایی مثل این پروژه که فقط حدودا 300 میلیارد تومان هزینه لازم دارد مطرح نمی شود در حالی که این رقم برای بانک مرکزی پول خرد به حساب می آید پروژه هایی به این مهمی و تاثیر گذاری بالا فراموش می شوند و خوشحالم که امسال این پروژه مخابراتی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به سخنان رییس جمهور که فرمودند":قدرت یعنی بدون نیاز به دیگران نیازهای خود را رفع کنی" ولی نباید انتظار داشتکه همه این مشکلات را دولت حل کند. همه ما و مردم نیز بایستی برای حل این مسائل کمک کنیم.مردم اگر نیاز دولت را بدانند مطمئنا کمک خواهند کرد.

عراقی بیان کرد: در ارتباط با اصلاح فرآیندهایی که در حال انجام است با توجه به ارتقا کیفیت که از کمیت به کیفیت حرکت کردیم در سال های آینده شاهد رویکردهای سیستمی و موفقیت های شرکت ملی گاز در تمام ابعاد کشور خواهیم شد و می توانیم در پیشرفت توسعه کشور پیشرو و به سازمان های دیگر کمک کنیم.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)