کمک۳۵۰ میلیون تومانی موقوفه بنکدار اصفهانی به بیمارستان رازی/ 50 درصد مراکز درمانی در استان تهران موقوفه هستند

0
(0)

کمک۳۵۰ میلیون تومانی موقوفه بنکدار اصفهانی به بیمارستان رازی/ 50 درصد مراکز درمانی در استان تهران موقوفه هستندخبرگزاری فارس: کمک۳۵۰ میلیون تومانی موقوفه بنکدار اصفهانی به بیمارستان رازی/ 50 درصد مراکز درمانی در استان تهران موقوفه هستند

معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف استان تهران با بیان اینکه همه ما دانسته یا ندانسته مدیون وقف هستیم، گفت: بیش از 50 درصد مراکز درمانی در استان تهران موقوفه است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی المدنی در آیین رونمایی از تجهیزات و اقلام مورد نیاز بیمارستان روانپزشکی رازی از محل درآمد موقوفه حاج حسن بنکدار اصفهانی تأمین شده است، گفت: از اینکه در دهه فجر خدمتی از خدمات واقف خیراندیش مرحوم بنکدار اصفهانی را مشاهده می‌کنیم بسیار خرسند هستیم.

وی افزود: کسی که وقف می‌کند آینده‌نگری خود را به رخ دیگران می‌کشد در حالی که آرزوی انسان از طرف خداوند از طریق ابزار وقف صورت گرفته است به طوری که وی می‌تواند سرنوشت اموال خود را تا الی‌الابد در دست گیرد و بگوید که خدمات این وقف و موقوفه به چه کسی و به چه شکلی داده می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان تهران تصریح کرد: واقفین خیراندیش آرزوهای بزرگی دارند که برخی از این آرزوها اختصاص به خود ندارد چرا که آنها می‌کوشند تا به دیگران و جامعه یاری برسانند.

وی اظهار داشت: حاج حسن بنکدار اصفهانی بهترین اموال و در حقیقت گل سرمایه خود را برای کمک به درمان مردم و دست‌گیری از ایرانی‌ها وقف کرده است ضمن اینکه مرحوم نمازی هم در شیراز 60 حلقه چاه را با این نیت و آرزو که آب آشامیدنی به مردم آن خطه برساند وقف کرد ضمن اینکه بیمارستان نمازی شیراز را راه‌اندازی کرده و موقوفاتی را هم برای پشتیبانی مالی از آنها ایجاد کرده است.

حجت الاسلام حسینی‌المدنی خاطرنشان کرد: آن طور که باید و شاید ما قدردان واقفین نبودیم.

وی گفت: رتبه جهانی کار خیر در ایران 17 است که البته امیدواریم با توسعه اقدامات خیر مردم انسان‌دوست ایران رتبه‌های بهتری را کسب کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان تهران با بیان اینکه دانسته یا ندانسته همه ما مدیون وقف هستیم، گفت: بیش از 50 درصد مراکز درمانی در استان تهران موقوفه است ضمن اینکه مرکز انستیتوپاستور ایران که در زمینه تولید واکسن فعالیت می‌کند وقفی بوده و با دریافت واکسن‌های مختلف همه ما از وقف بهره‌مند شده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: وقف فرامذهبی و فرادینی است لذا متعلق به مکان و مذهب خاصی نبوده و نیست.

وقف همواره در حال خدمتگزاری بی‌منت به مردم است

حجت‌الاسلام مرتضی صادقی در آیین رونمایی از تجهیزات جدید اهدایی موقوفه مرحوم حسن بنکدار اصفهانی به بیمارستان روانپزشکی رازی گفت: موقوفه مرحوم حسن بنکدار اصفهانی در سال 1333 وقف و ثبت شده است.

وی افزود: یکی از نیاتی که این مرحوم برای وقف املاک خود داشته استفاده از درآمد موقوفاتش برای بیماران روانی بوده است.

رئیس اداره اوقاف شمال شرق تهران تصریح کرد: با جمع‌آوری اجاراتی که این موقوفه داشته است اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران توانسته مبلغ 350 میلیون تومان برای تجهیز وتکمیل برخی اقلام بیمارستان رازی اختصاص دهد ضمن اینکه تلاش داریم با حکم الهی وقف در جهت تأمین نیازهای درمانی کشور بهره بیشتری ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در این چند سال اخیر استقبال خوبی از وقف‌های جدید صورت گرفته است به طوری که اخیراً 84 باب مغازه در برج دماوند در تهرانپارس وقف شده است.

حجت‌الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: اعتماد مردم نسبت به سال‌های گذشته به موضوع وقف و سازمان اوقاف و امور خیریه بیشتر شده است.

وی گفت: وقف تنها مصداق احسان به والدین است چرا که تاریخ انقضا نداشته و همواره جاری است ضمن اینکه وقف در حال خدمتگزاری بی‌منت به مردم است.

600 قلم از نیازمندی‌های بیمارستان را به اداره اوقاف شمال شرق تهران اعلام کرده‌ایم

عزیزی در آیین رونمایی از تجهیزات موقوفه مرحوم حسن بنکدار اصفهانی که به بیمارستان روانپزشکی رازی اهدا شده است، گفت: این برنامه با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اجرایی شده است.

وی افزود: یکی از واقفین در راستای تکمیل و تجهیز اقلام موردنیاز بیمارستان روانپزشکی رازی از درآمد موقوفات مرحوم حسن بنکدار اصفهانی اجناسی تهیه شده است.

مدیر بیمارستان روانپزشکی رازی تصریح کرد: امروز این مراسم رونمایی از تجهیزات پزشکی در حالی برگزار می‌شود که وقف و موقوفات می‌کوشند در راستای کمک به درمان کشور گام‌هایی را بردارند.

وی اظهار داشت: در نیازهای اولیه 600 قلم از نیازمندی‌های بیمارستان روانپزشکی رازی به اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق تهران ارائه شد که در مراسم امروز 370 قلم جنس به ارزش 350 میلیون تومان رونمایی شده و قرار است لیست دیگری در آینده نزدیک از سوی مدیران بیمارستان به اداره اوقاف ارائه شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که خیرین و واقفین تلاش دارند در راستای تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور
گام‌هایی را بردارند.

وی با بیان اینکه 1270 تخت فعال در بیمارستان روانپزشکی رازی وجود دارد که مصوب بیمارستان 1375 تخت است و تلاش داریم تا مابقی طرح‌ها و تجهیزات توسط خیرین و واقفین تأمین شود، گفت: 650 بیمار مزمن در بیمارستان روانپزشکی رازی نگهداری می‌شود که باید در طولانی‌مدت بستری باشند به همین دلیل باید نیازمندی‌های خاص آنها را مدنظر قرار دهیم.

مدیر بیمارستان روانپزشکی رازی افزود: سالیانه اقداماتی برای تربیت کادر درمان روانپزشکی، روانشناسی و … اقداماتی در بیمارستان روانپزشکی رازی صورت می‌گیرد که البته برای این آموزش نیازمندی‌های خاصی هم داریم.

عزیزی گفت: جلسات مستمری با اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق تهران برگزار می‌شود و قرار است نیازمندی‌های خود را به آنها اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: 320 بیمار از 650 بیمار مزمن بستری در بیمارستان روانپزشکی رازی بی‌سرپرست هستند و خدماتی که دریافت می‌کنند کاملاً رایگان است.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)