چند توصیه مهم به ایرانی‌ها در عربستان

0
(0)

به گزارش ایسنا، سازمان حج و یارت با اشاره به برخی مقررات کشور میزبان حج گفت: بر اساس قوانین و مقررات عربستان حمل و نقل و مصرف مواد مخدر، قرص های روانگردان (متادون، ترامادول و …) و برخی مسکن ها. حاوی کدئین ممنوع است و در صورت کشف در فرودگاه ها، زائر دستگیر و روانه زندان می شود.

توجه به ممنوعیت های کشور میزبان (عربستان) مانند عکاسی، فیلمبرداری، احوالپرسی دسته جمعی، شعارهای دسته جمعی، فروش کالا، مراجعه به مغازه ها و مراکز خرید فروش اسلحه و ادوات شکار ضروری است.

مراقبت از چمدان، چمدان و وسایل شخصی در هنگام سفر یک مسئولیت شخصی است، بنابراین مطمئن شوید که وسایل شما سالم به فرودگاه جده یا مدینه برسند.

برای همراه داشتن پول و اشیای قیمتی، استفاده از گاوصندوق که در اتاق مدیر یا پذیرش هتل قرار دارد را فراموش نکنید.

در صورت بروز مشکل یا درخواست فقط به مدیر یا معاون کاروان و یا کارکنان ایرانی مستقر در هتل اطلاع دهید.

از آسانسورهایی که معمولاً به زیرزمین هتلی که در آن اقامت دارید استفاده نکنید.

هنگام خروج از هتل و رفتن به زیارتگاه ها یا مغازه ها، همیشه پول نقد کافی همراه داشته باشید.

از خرید موبایل های ارزان قیمتی که دستفروشان در اطراف هتل ها عرضه می کنند به دلیل مشکلات حاد راه اندازی آن ها خودداری کنید.

استفاده از مهر برای اقامه نماز، گرفتن عکس و فیلم، خرید و فروش اجناس، خواندن نماز با صدای بلند، رفت و آمد در مقابل نمازگزاران، اقامه نمازهای یومیه در نماز جمعی، بوسیدن ضریح و حرم پیامبر یا باکی خواندن نماز دسته جمعی، یادداشت نویسی در قرآن، جنگ و دعوا، فریاد زدن، بر زمین گذاشتن قرآن در حرم های مقدس ممنوع است. بنابراین در هنگام مشاهده مراقب باشید.

در هنگام عبادت و اقامه نماز جمعی با مأموران و خادمین مسجدالحرام و حرم رسول اکرم (ص) همکاری کنید و از مشاجره و دخالت در کار پلیس مستقر در حرمین بپرهیزید.

ورود اقلامی از قبیل چاقو، قاشق و چنگال، لیوان شیشه ای و ظروف غذا به داخل حرم ممنوع بوده و در صورت مشاهده توسط نیروی بازرسی در ورودی حرم ضبط خواهد شد.

عربستان سعودی امسال پس از سه سال محدودیت، مراسم حج را با جمعیت پیش از تاج و تخت برگزار می کند و آن را «عملیات بزرگ حج» می نامد. تخمین زده می شود که نزدیک به دو میلیون نفر در مناسک حج شرکت کنند. با توجه به اینکه دو کشور پس از هفت سال روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته اند و فعالیت سفارتخانه های دو کشور مجددا آغاز می شود، 87 هزار و 550 نفر از ایران نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)