چرا دو دستی به تیم ملی والیبال چسبیده‌اند/ با ترکیب اصلی چین، رنگ فینال را نمی‌دیدیم

0
(0)


ملی‌پوش سابق والیبال در واکنش به عملکرد کادر فنی تیم ملی گفت: کادر فنی هر چند وقت یکبار عوض می‌شود و سردرگمی وجود دارد اما نمی‌دانم چرا با وجود این همه انتقاد باز هم دوستی به این پست و مقام چسبیده‌اند.  

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در فینال قهرمانی آسیا مقابل ژاپن با اختلاف شکست خورد و نایب‌قهرمان شد. این در حالی بود که ارومیه میزبان مسابقات بود و بسیاری از هواداران انتظار قهرمانی داشتند. از طرفی داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون هم پیش از این دومی در قهرمانی آسیا را شکست دانسته بود.

فرهاد نظری‌افشار، ملی‌پوش سابق والیبال ایران در مورد عملکرد تیم ملی در این رقابت‌ها به ایسنا گفت: میزبانی در ارومیه که شهر عاشقان والیبال است، امتیاز مثبتی برای تیم ملی بود که از حضور پرشور تماشاگران بهره برد. از طرفی تیم ملی نسبت به سایر تیم‌ها آشنایی بیشتری به سالن و جو آن داشت اما بازیکنان ایران در مقایسه با تیم‌های دیگر از نظر بدنی و ذهنی آماده نبودند. یکی از دلایل این موضوع اردوهای کوتاه مدت دو، سه هفته‌ای قبل از مسابقات است. بچه‌ها با هم یکدل نبودند و اگر چین هم با ترکیب اصلی خود به ارومیه می‌آمد ما رنگ فینال را نمی‌دیدیم.

او در ادامه افزود: اوج ناآمادگی، عدم مدیریت کادر فنی و همهمه نیمکت ایران در بازی با ژاپن بود که نشان داد شیرازه کار از دست‌شان در رفته است. باید مقابل این تیم با آمادگی ذهنی و بدنی بهتری حاضر می‌شدیم.

دوباره باید خود را در آسیا ثابت کنیم

 ملی‌پوش سابق والیبال ایران با بیان اینکه مردم از تیم ملی خیلی ناراضی هستند، ادامه داد: خیلی‌ها به ما گله می‌کنند که چرا شرایط والیبال بد شده است. با این روند دوباره به عقب برمی‌گردیم که ژاپن، چین و کره‌جنوبی برای ما عرض اندام می‌کردند و باید بجنگیم تا دوباره خود را به عنوان قهرمان آسیا ثابت کنیم. در حالی که از آسیا عبور کرده بودیم و با ابرقدرت‌های والیبال دنیا می‌جنگیدیم. ایران برای هر تیمی در دنیا یک چالش بود اما الان بچه‌ها اعتماد به نفس خود را از دست داده و به برخی از باخت‌ها عادت کرده‌اند. از طرفی کادر فنی پشت بهانه و توجیهاتی مثل جوانگرایی پنهان می‌شود.

نمی‌دانم چرا دو دستی به تیم والیبال چسبیده‌اند

او در واکنش به اینکه بعد از قهرمانی آسیا تعداد زیادی از هواداران خواهان تغییر بهروز عطایی شدند، بیان کرد: عملکرد کادر فنی و در راس آن سرمربی در نحوه تعویض‌ها، انتخاب سلیقه‌ای بازیکنان و نوع صحبت‌ها مشخص است. کادر فنی هر چند وقت یکبار عوض می‌شود و سردرگمی وجود دارد اما نمی‌دانم چرا با وجود این همه انتقاد باز هم دو دستی به این پست و مقام چسبیده‌اند.  

نظری‌افشار با بیان اینکه بعید می‌دانم آقای عطایی کاریزمایی داشته باشد که بازیکنان را در مواقع حساس مدیریت کند، ادامه داد: در چند مسابقه‌ای که انجام شد فارغ از تیم‌های ضعیفی که بردیم و در بوق و کرنا کردند، چنین رفتاری از آقای عطایی ندیدیم. از طرفی اوج آشفتگی و عدم مدیریت تیم ما در بازی با ژاپن دیده شد.  

به مربی خارجی تراز اول نیاز داریم

او در پاسخ به این سوال که تیم ملی نیاز به مربی خارجی دارد یا می‌تواند با مربیان ایرانی ادامه بدهد، بیان کرد: باید مربیان تراز اول دنیا را بیاوریم و نسل طلایی را که الان دور هستند یا در عرصه مربیگری حضور دارند را کنار این مربیان قرار بدهیم تا تجربه کسب کنند. مربیان ایرانی این تجربه را ندارند و از تمرین‌دهنده خارجی استفاده می‌کنند که شاید اخلاق و روحیات هم را تحمل نکنند یا بازیکنان به آن گوش ندهند. یکی از دوستانم که در تیم ملی است، می‌گفت مربی تمرین‌دهنده خیلی خوب است اما بچه‌ها فقط چند دقیقه‌ تمریناتش را انجام می‌دهند و دوباره کار خود را می‌کنند. اینجاست که باید یک سرمربی قوی وجود داشته باشد که یا روزمه‌اش به قدری قوی باشد که بچه‌ها حرفی برای گفتن نداشته باشند و یا از نظر شخصیتی انسان بزرگی باشد که اطاعت کنند اما این را در تیم ملی نمی‌بینیم.

وقتی برای سرمربی تره خرد نکنند به موسوی فقط سر تکان می‌دهند

ملی‌پوش سابق والیبال در پاسخ به این سوال که محمد موسوی به عنوان کاپیتان توانست در زمین تیم را مدیریت کند، گفت: این هم به کادر فنی برمی‌گردد که بازیکنان را به خط کند و گوش به فرمانش باشند. زمانی که بچه‌ها برای سرمربی تره خرد نمی‌کنند، نهایتا به محمد موسوی سری تکان می‌دهند و کار خود را می‌کنند. این جرات و شهامت از سرمربی به کمک مربیان و کاپیتان می‌رسد.  

نظری‌افشار در پایان گفت: امیدوارم والیبال دوباره به روزهای اوج خود برگردد و مردم از دیدن بازی‌های تیم ملی لذت ببرند. بازیکنان خوبی داریم اما چگونگی استفاده از آنها به کادر فنی و فدراسیون برمی‌گردد. امیدوارم به خوبی مدیریت شوند.

انتهای پیام 

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)