چاپ اشیای سه بعدی با قابلیت تغییر رنگ

0
(0)

چاپ اشیای سه بعدی با قابلیت تغییر رنگخبرگزاری فارس: چاپ اشیای سه بعدی با قابلیت تغییر رنگ

محققان دانشگاه ام آی تی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی موفق به چاپ سه بعدی محصولاتی شده اند که رنگ آنها مرتباً قابل تغییر است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، سیستم یادشده که ColorFab نام دارد تغییر مرتب رنگ اشیای تولید شده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی را امکان پذیر می‌سازد. در چاپ سه بعدی اشیای مذکور از رنگ های ویژه ای استفاده می شود که وقتی در معرض طول موج های نوری متفاوت قرار می گیرند روشن و خاموش می شوند.

تولید چنین اشیایی باعث می شود تا اشخاص تمایل کمتری به اسراف و دور انداختن اجناس قدیمی نشان دهند، زیرا با تغییر رنگ آنها می توان سر و شکلی تازه به این کالاها بخشید. تغییر رنگ هر یک از اشیایی که به این شیوه تهیه شده اند حدود 20 دقیقه زمان می برد. این کار با استفاده از جوهر خاص چاپ شده بر روی کالاهای مذکور و تابش نور عادی و ماورا بنفش انجام می شود.

این فناوری به خصوص در تولید انواع البسه قابل استفاده است تا البسه با کیفیت بهتر و تنوع بیشتر در دسترس قرار بگیرد. قرار است اولین نمونه های تولیدات مبتنی بر این فناوری در کنفرانس ACM CHI در مونترال کانادا در ماه آوریل در معرض دید عموم قرار بگیرد.

انتهای پیام/آ

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)