پیش فروش بیش از ١٣ هزار و ٢٠٠ سکه در فروش قطعی

0
(0)
سکه

در نخستین روز پیش فروش سکه بهار آزادی در قالب بسته مدیریت بازار ارز، بیش از ١٣ هزار و ٢٠٠ قطعه سکه فروش قطعی شد. فروش این تعداد سکه در روش جدید، آمار چندان بدی به نظر نمی‌رسد، چرا که سرکشی به شعب نشان می‌دهد پیش فروش از نیمه روز آغاز شده و این آمار برای چند ساعت ثبت شده است نه از ابتدای روز.

به گزارش ایسنا، از امروز (شنبه) همزمان با ٢٨ بهمن ماه، بانک مرکزی روش دیگری را برای پیش‌فروش سکه در دستور کار قرار داد که در بانک ملی اجرا شد.
بر این اساس پیش‌فروش سکه تمام با دو سر رسید شش ماهه با نرخ یک میلیون و ۴٠٠ هزار تومان و یکساله با یک میلیون و ٣٠٠ هزار تومان با نرخ قطعی اجرایی شد و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.
اخرین آمار دریافتی از بانک ملی از این حکایت دارد که تا حدود ساعت ١۶ امروز حدود ١٣ هزار و ٢٣۴ قطعه سکه فروش رفته و حدود ۵۴٢٩ قطعه در صف قرار دارد.
در این روش نیز مانند روش قبلی مالیات بر ارزش افزوده از مشتری دریافت نمی‌شود.
طرح قبلی پیش فروش در هفته‌های اخیر آغاز شد ولی با این تفاوت که فروش قطعی نبود و در ابتدا یک میلیون تومان از مشتری دریافت و مابقی در زمان سررسید و به قیمت روز تسویه می‌شد. در سر رسید شش ماهه به خریدار شش درصد و در یک ساله تا ٩ درصد تخفیف اختصاص پیدا می کرد؛ اما با شروع طرح جدید که در آن فروش قطعی انجام می‌شود، دیگر طرح قبلی بسته شده است. پیش فروش سکه با هدف جذب نقدینگی و مدیریت بازار ارز انجام می شود.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)