تخفیف ۴ و ۹ درصدی برای پیش فروش سکه درموعد 6 ماهه و یک ساله/ مالیات ارزش افزوده نداریم

0
(0)

تخفیف ۴ و ۹ درصدی برای پیش فروش سکه درموعد 6 ماهه و یک ساله/ مالیات ارزش افزوده نداریم خبرگزاری فارس: تخفیف ۴ و ۹ درصدی برای پیش فروش سکه درموعد 6 ماهه و یک ساله/ مالیات ارزش افزوده نداریم

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از تصمیم نهایی برای پیش‌فروش قیمت سکه خبر داد و گفت:برای سررسیدهای 6 ماهه تخفیف 4 درصد و برای دوره یک ساله تخفیف 9 درصد نسبت به قیمت روز در زمان تحویل دیده شده است و مالیات ارزش افزوده نیز به این پیش فروش تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود رحیمی، مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی اعلام کرد:از 17 بهمن ماه پیش فروش سکه در بازه های زمانی 6 ماهه و یکساله انجام می شود.

وی درباره شرایط این پیش‌فروش توضیح داد: در زمان ثبت نام یک میلیون تومان علی الحساب دریافت می شود و در هنگام تحویل براساس قیمت روز، برای سررسیدهای 6 ماهه با تخفیف 4 درصد و برای دوره یک ساله با تخفیف 9 درصد تحویل داده خواهد شد.

به گفته وی همه افراد 18 سال به بالا با کارت ملی می توانند برای خرید به 1312 شعبه منتخب بانک ملی مراجعه کنند.

رحیمی میزان عرضه سکه از طریق بانک کارگشایی را حدود 227 هزار قطعه عنوان کرد و گفت: از این میزان، 107 هزار نیم سکه و 120 هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی بوده است.

وی تصریح کرد: هم حراج سکه در بانک کارگشایی و هم پیش فروش سکه تا اطلاع ثانونی و متناسب با میزان استقبال مردم انجام می شود.

رحیمی در واکنش به این نکته خبرنگاران که تخفیف 4 درصد برای پیش فروش 6 ماهه و 9 درصد برای پیش فروش یک سال به هیچ وجه جذاب نیست، گفت: با توجه به اینکه علی الحساب یک میلیون تومان از متقاضی دریافت می شود، در واقع برای پیش فروش یک ساله تخفیف به بیش از 15 درصد و برای پیش فروش 6 ماه به حدود 11 درصد می‌رسد.
وی افزود: بنابراین تخفیف واقعی متناسب با سود سپرده بانکی است.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی درپاسخ به پرسش خبرنگاران درباره مالیات بر ارزش افزوده‌ای که بر قیمت نهایی تعلق می‌گیرد هم گفت: در این پیش فروش مالیات بر ارزش افزوده نداریم.
رحیمی با اشاره به کاهش حباب سکه از 250 هزار تومان به حدود 30 هزار تومان پس از عرضه سکه از بانک کارگشایی، افزود: علت اجرای طرح پیش فروش سکه در کنار حراج، محدود بودن حراج به شهر تهران بود.
وی تصریح کرد: حراج سکه فعلا ادامه دارد و بنا نداریم براساس تقویم کار را جلو ببریم بلکه هر زمان مردم استقبال نکنند، طرح متوقف می‌شود.
مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید مردم با این شرایط از طرح استقبال کنند؟ گفت: بالاخره این یک موقعیت سرمایه‌گذاری برای مردم است و مختار هستند برای سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرند.

وی در پاسخ به این سول که آیا فکر نمی‌کنید این شرایط برای مردم جذابیت نداشته باشد، گفت: اینکه چقدر بازار برای سرمایه‌گذاران جذاب است، در روزهای آینده مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در این طرح سکه‌ها در قالب بسته‌بندی و به صورت وکیوم شده عرضه می‌شود، اظهارداشت: با توجه به زمان‌های تعیین شده، عرضه سکه وکیوم شده در موعد تحویل 6 ماهه بعید است و احتمالا در پیش فروش‌های یکساله هم سکه وکیوم شده عرضه نشود.

رحیمی با بیان اینکه برای بسته بندی و وکیوم کردن سکه‌ها نیازمند بسترسازی هستیم که هم‌اکنون در حال انجام است، افزود: مشغول فراهم سازی این زیرساخت‌‌ها هستیم اما ممکن است شرایط برای عرضه سکه بسته بندی شده تا یک سال آینده فراهم نشود.
مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی گفت: در گام اول به دنبال عرضه سکه یک گرمی در قالب بسته بندی و وکیوم به بازار هستیم و در مراحل بعد ربع سکه، نیم سکه و سکه تمام بهار در قالب بسته بندی عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/م

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)