پرونده متهمان جاسوسی در دادسرای امنیت/ همه‌پرسی امیدواری را به جامعه مدنی بازمی‌گرداند و …

0
(0)
23.11

روحانی به هند می رود، انتشاراولین گزارش ملی پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی به زودی، حل موقت مشکل دستگاه‌های پز، پیکر جان‌باختگان سانچی وارد تهران می‌شود، نشست دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر، تکذیب وجود پایگاه دائمی آمریکا در افغانستان، طرح پرونده متهمان مرتبط با جاسوسی در دادسرای امنیت و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه (بیست و سوم) بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با انتشار پیامی از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر کرد.

به دنبال دعوت رسمی نارندرا مودی نخست وزیر این کشور از رییس جمهور کشورمان، روحانی برای دیداری دو جانبه پنج شنبه هفته جاری به هند سفر می کند. سفر حجت‌ الاسلام والمسلمین روحانی به هند سه روزه خواهد بود.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از حل مشکل دستگاه‌های پز به طور موقت خبر داد و گفت که قرار است در این خصوص برنامه‌ای و طرحی از سوی بانک مرکزی ارائه شود.

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برای اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی اجماع حاکمیتی لازم است توضیح داد: برگزاری همه‌پرسی که ذیل اصل ۵۹ قانون اساسی قرار می گیرد، می‌تواند امیدواری را به جامعه مدنی بازگرداند، اما همانند موضوع برجام اجرای این موضوع نیز نیازمند اجماع در تمام سطوح حاکمیتی است.

در همین ارتباط بیژن مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفت: همانطور که در اصل ۵۹ قانون اساسی پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی از طرف رئیس‌جمهور پذیرفته شده است، طرح سوال از ایشان در اصل ۸۸ نیز اصلی پذیرفته شده است.

نشست دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در مرکز مطالعات وزارت خارجه برگزار شد و تعدادی از سفرای خارجی مقیم تهران در این نشست شرکت کردند.

در این نشست شهیندوخت مولاوردی دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی اعلام کرد: نسخه مکتوباولین گزارش ملی پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی به زودی منتشر و در معرض نقد افکار عمومی قرار می‌گیرد.

همچنین دهقانی، معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه با ابراز تاسف از درگذشت عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران گفت: قرار بود طی هفته‌های آتی با عاصمه جهانگیر ملاقاتی داشته باشیم تا در مورد شرایط حقوق بشر در ایران با ایشان صحبت کنیم.

سرکنسول ایران در شانگهای گفت: با پیگیری‌های انجام شده فردا پیکر جانباختگان نفتکش سانچی به کشور انتقال خواهد یافت و پیکر جان‌باختگان سانچی صبح چهارشنبه وارد تهران می‌شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: سفر هنیه به مصر می‌تواند آغازی برای گفت‌وگو در جهت مصالحه باشد زیرا مصر نقش زیادی در حل مساله غزه دارد. ناصر ابوشریف در مورد سفر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به قاهره اظهار کرد: البته در مورد سفر آقای هنیه به مصر اطلاعات کاملی ندارم، اما آنچه گفته شده، هدف از این سفر گفت‌وگو میان مصر و هنیه برای تسریع در روند مصالحه است.

در مراسمی که در سفارت ایران در دمشق به مناسبت سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که هر کسی که به سوریه تجاوز کند به سرنوشت جنگنده اسرائیلی دچار می‌شود. وی گفت: دستاوردی که ارتش سوریه با سرنگونی جنگنده اسرائیلی محقق کرد نشان دهنده بازگشت سوریه و تصمیمش برای چیره شدن بر دشمنانش است.

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ با بیان اینکه توافق هسته‌ای برای اسرائیل فاجعه بار است گفت که توافق با ایران برای اسرائیل فاجعه بار بود نه چیزی بیشتر. از نظر من این توافق، اینکه چگونه انجام شد، چگونه اجرا می شود و اینکه چگونه بر سر آن توافق صورت گرفت، برای اسرائیل فاجعه آمیز است.این توافق برای من قابل قبول نیست.

همچنین رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان تاکید می‌کند که در حال حاضر این کشور با گروه‌های تروریستی بسیاری درگیراست و ازمهمترین دلایل بقای این گروه‌ها را حمایت‌های خارجی و جنگ‌های نیابتی در افغانستان می داند. صالح همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا صحبت و رایزنی در خصوص ایجاد پایگاه دائمی نظامی آمریکا در افغانستان مطرح شده است؟ تصریج کرد: آمریکا در افغانستان هیچ پایگاه دائمی ندارد و معاهده‌ ای که امضا شده است هیچ اشاره‌ای به دائمی بودن پایگاه‌های آمریکا در افغانستان ندارد.

همچنین در نشست مشورتی کنگره جهانی محبان اهل بیت، علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه ریشه کن شدن داعش از مهمترین
تحولات اخیر جهان اسلام است
گفت: ریشه کن شدن داعش در مناطق حساس جهان اسلام و همچنین اعلام ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از تحولات مهم جهان اسلام طی دوماه گذشته می‌باشد.

رییس دادگاه انقلاب گفت که پرونده افراد دستگیر شده مرتبط با جاسوسی در دادسرای امنیت مطرح است و هنوز به دادگاه انقلاب نیامده است. حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی در این باره بیان کرد: پرونده این افراد پس از رسیدگی در داسرای امنیت به دادگاه انقلاب ارسال می‌شود؛ البته تاکنون پرونده به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)