پایان ۳۴ سال فراق مادر آران بیدگلی در شهرستان بهمئی

0
(0)


“آیت الله سید نصیر حسینی”، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عصر روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در مراسم استقبال از مادر و خانواده شهید تازه شناسایی شده که با استقبال مردم شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شد،  گفت: میزبانی مردم لیکک از “شهید حسین نوروزی” افتخاری برای مردم کهگیلویه و بویراحمد است و مردم استان در زمان تشییع این شهید والامقام عهد بستند که همچون خانواده اش باشند.

وی افزود: آرامگاه این شهید والامقام پس از شهادت نیز مروج فرهنگ ایثار و شهادت بوده تا به ما بیاموزد اگر یک انسان الهی بیندیشید و در مسیر حق گام نهد همه وجودش مقدس است و می‌تواند هدایتگر و مدافع حق و اسلام باشد.

“رضا پارسیان نژاد”، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم گفت: بعداز سالهای چشم انتظاری خانواده شهید حسین نوروزی از شهرستان آران و بیدگل شناسایی شد که جمعی از بستگان و خانواده این شهید به شهرستان بهمئی عزیمت نموده اند و با استقبال باشکوه مردم این شهرستان مواجه شدند.

وی افزود: این جمعیت پرشور و انقلابی به صحنه آمدند تا تجدید عهدی با شهدا ببندند. فرهنگ ایثار و شهادت از مظاهر قدرت نرم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است و این فرهخنگ در جای جای ایران اسلامی ساری و جاری است و مردمی شد.

به گزارش ایسنا، پیکر شهید حسین نوروزی که ۷ سال پیش به عنوان شهید گمنام در بوستان شهر لیکک بهمئی به خاک سپرده شده بود با آزمایش دی ان‌ای هفته پیش شناسایی شد.

شهید حسین نوروزی در سال ۱۳۴۹ در “ابوزیدآباد” از توابع شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان دیده به جهان گشود؛ وی در سال ۶۷ در عملیات تک دشمن در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد که تاکنون پیکر وی شناسایی نشده بود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)