ویژگی‌های وزیر آموزش و پرورش آینده از نظر قاسمی‌پور

0
(0)

شیوا قاسمی پور در گفت و گو با ایسنا در خصوص ویژگی هایی که وزیر بعدی آموزش و پروش باید داشته باشد، بیان کرد: در حال حاضر ۳ وزارتخانه جهاد کشاورزی، صمت و وزارت آموزش و پرورش را داریم که با سرپرست اداره می شوند، اما نقش وزارت آموزش و پرورش نقشی کلیدی است.

وزارت آموزش و پرورش نقش کلیدی در جامعه دارد

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد و صمت هم جزء وزارتخانه های کلیدی هستند، تصریح کرد: اما تقریباً می توانیم بگوییم تمام طیف های جامعه با آموزش و پرورش ارتباط دارند و این ارتباط فرق می کند، بر این اساس نظر اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی هم به عنوان کسانی که تأثیرگذارند و وزیر آموزش و پرورش باید مورد تأیید آنها باشد مهم است و دیگر نمی توانند مانند قبل بگویند که مثلاً دو نفر را رد کردیم و در شرایط بحران قرار گرفته ایم و حال باید نفر بعدی را حتماً تأیید کنیم.

هر وزیری جدیدی که برای آموزش و پرورش معرفی شود باید خواسته‌های اعضای کمیسیون آموزش را تأمین کند

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر وزیری با هر سلیقه ای بخواهد به کمیسیون آموزش معرفی شود اعضای کمیسیون یک سری خواسته هایی دارند که باید این خواسته ها تأمین شود.

قاسمی پور در تشریح خواسته های کمیسیون متبوعش از وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی در آینده عنوان کرد: یکی از خواسته های کمیسیون موضوع رتبه بندی معلمان است که باید به طور کامل اجرا شود. همچنین ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش نیز یکی دیگر از خواسته هایی است که از وزیر آینده آموزش و پرورش انتظار داریم.

اجرای کامل سند تحول بنیادین از دیگر خواسته‌های کمیسیون آموزش است

وی با بیان اینکه وزیر جدیدی که معرفی می شود باید بگوید اقدامات فوق را انجام می دهد، گفت: اجرای کامل سند تحول بنیادین و ساماندهی مدارس غیر انتفاعی نیز از دیگر مواردی است که در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و نمایندگان چند مورد را در نظر می گیرند و اگر وزیر پیشنهادی توانست این موارد را انجام دهد، مورد اعتماد ما خواهد بود و او را تایید می کنیم.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)