وجود بیش از 9 هزار انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور

0
(0)
انجمن علمی

معاون فرهنگی – اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر تقریبا 9 هزار و 500 انجمن علمی، بالغ بر پنج هزار کانون و نزدیک به 340 تا 350 تشکل اسلامی در دانشگاه‌های کشور فعال است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا غفاری روز گذشته در سفر به شهرکرد اظهار کرد: حوزه اجتماعی، حوزه نوپدیدی در دانشگاه نیست و وجود معاونت فرهنگی اجتماعی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان می‌دهد که نسبت به مسائل فرهنگی اجتماعی دانشگاه حساسیت لازم وجود داشته و اکنون نیز دارد.

وی افزود: در همین راستا اکنون با قوت بیشتری فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی پیگیری می‌شود و بخش قابل توجهی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی توسط دانشجویان انجام می‌شود.

غفاری با اشاره به وجود تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های علمی و کانون‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: مشارکت دانشجویان در قالب تشکل‌ها، می‌تواند به مسائل حوزه اجتماعی دانشگاه و فراتر از آن کمک کند.

وی تصریح کرد: به همین منظور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درصدد فعال‌سازی دفاتر دانشگاه و جامعه است که این دفاتر به نوعی هسته‌های فکری میان دانشگاه و جامعه هستند و به شناسایی مسائل و تحلیل آن‌ها می‌پردازند که دانشجویان از حضور در این دفاتر کمتر استقبال کرده و بیشتر در مجموعه تشکل‌ها فعالیت دارند.

غفاری بیان کرد: در حال حاضر تقریبا 9 هزار و 500 انجمن علمی، بالغ بر پنج هزار کانون و نزدیک به 340 تا 350 تشکل اسلامی در دانشگاه‌های کشور فعال است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های نسل چهارم اجتماعی و فرهنگی شدن آنان مهم است، گفت: تسهیل مشارکت دانشجویان و افزایش مشارکتها از برنامه‌های وزارتخانه است.

غفاری خاطرنشان کرد: اکنون مجمومه تشکل‌های دانشجویی قابل توجه است، اما انتظار این است که جمعیت بیشتری در این تشکل‌ها حضور یابند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)