واقفین انسان‌های آینده‌نگری هستند/ دانسته یا نداسته همه ما مدیون وقف هستیم

0
(0)

واقفین انسان‌های آینده‌نگری هستند/ دانسته یا نداسته همه ما مدیون وقف هستیمخبرگزاری فارس: واقفین انسان‌های آینده‌نگری هستند/ دانسته یا نداسته همه ما مدیون وقف هستیم

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان تهران با بیان اینکه همه ما مدیون وقف دانسته یا ندانسته هستیم گفت: وقف فرامذهبی و فرادینی است لذا متعلق به مکان و مذهب خاصی نبوده و نیست.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی المدنی در آیین رونمایی از تجهیزات و اقلام مورد نیاز بیمارستان روانپزشکی رازی از محل درآمد موقوفه حاج حسن بنکدار اصفهانی تأمین شده است، گفت: از اینکه در دهه فجر خدمتی از خدمات واقف خیراندیش مرحوم بنکدار اصفهانی را مشاهده می‌کنیم بسیار خرسند هستیم.

وی افزود: کسی که وقف می‌کند آینده‌نگری خود را به رخ دیگران می‌کشد در حالی که آرزوی انسان از طرف خداوند از طریق ابزار وقف صورت گرفته است به طوری که وی می‌تواند سرنوشت اموال خود را تا الی‌الابد در دست گیرد و بگوید که خدمات این وقف و موقوفه به چه کسی و به چه شکلی داده می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان تهران تصریح کرد: واقفین خیراندیش آرزوهای بزرگی دارند که برخی از این آرزوها اختصاص به خود ندارد چرا که آنها می‌کوشند تا به دیگران و جامعه یاری برسانند.

وی اظهار داشت: حاج حسن بنکدار اصفهانی بهترین اموال و در حقیقت گل سرمایه خود را برای کمک به درمان مردم و دست‌گیری از ایرانی‌ها وقف کرده است ضمن اینکه مرحوم نمازی هم در شیراز 60 حلقه چاه را با این نیت و آرزو که آب آشامیدنی به مردم آن خطه برساند وقف کرد ضمن اینکه بیمارستان نمازی شیراز را راه‌اندازی کرده و موقوفاتی را هم برای پشتیبانی مالی از آنها ایجاد کرده است.

حجت الاسلام حسینی‌المدنی خاطرنشان کرد: آن طور که باید و شاید ما قدردان واقفین نبودیم.

وی گفت: رتبه جهانی کار خیر در ایران 17 است که البته امیدواریم با توسعه اقدامات خیر مردم انسان‌دوست ایران رتبه‌های بهتری را کسب کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان تهران با بیان اینکه همه ما مدیون وقف دانسته یا ندانسته هستیم، گفت: بیش از 50 درصد مراکز درمانی در استان تهران موقوفه است ضمن اینکه مرکز انستیتوپاستور ایران که در زمینه تولید واکسن فعالیت می‌کند وقفی بوده و با دریافت واکسن‌های مختلف همه ما از وقف بهره‌مند شده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: وقف فرامذهبی و فرادینی است لذا متعلق به مکان و مذهب خاصی نبوده و نیست.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)