همزمان با "هفته آگاهی از مغز" ۱۳ سمینار تخصصی برگزار می‌شود

0
(0)
مغز

دبیر اجرایی "هفته آگاهی از مغز" از برگزاری ۱۳ سمینار و نشست تخصصی دانش آموزی، دانشجویی و مردمی همزمان با آغاز این هفته درنقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، " سینا توکلی " با اشاره به اینکه "هفته آگاهی از مغز" امسال برای سومین سال متوالی به همت ستاد توسعه علوم شناختی درسطح کشور برگزار می شود، افزود: در این هفته چهار سمینار تخصصی دانش آموزی درسطح مدارس، سه نشست علمی دانشجویی درمراکز دانشگاهی، پنج گردهمایی مردمی به منظور معرفی توانمندی‌های مغز، بهبود عملکرد آن و نیز راه‌های کمک به حفظ سلامت و بهداشت مغز درفرهنگسراها و نیز سمینار بهزیستی با موضوع "تربیت مربی" برپا خواهد شد.

توکلی ارتقای عملکرد مغز، سرعت بخشیدن به تشخیص اختلالات و بیماری‌های مغز، افزایش آگاهی‌های عمومی درباره بیماری‌های مغز و عدم برچسب زدن به این بیماران را از جمله اهداف برگزاری هفته آگاهی ازمغز برشمرد.

دبیر اجرایی "هفته آگاهی ازمغز" یادآور شد: برای افزایش آگاهی دانش آموزان از مغز و توانمندی‌های آن، دانشجویان حوزه مغزوشناخت به عنوان سفیران این رشته در مدارس و دیگر اماکن عمومی حضور یافته و عملکرد مغز و راه‌های توانمند سازی مغز را تشریح می‌کنند.

وی اضافه کرد: درحوزه دانشجویی نیز با برپایی سمینارهای تخصصی و ایجاد بیست برنامه در دانشگاه‌ها، ساختار مغز و عملکرد آن برای دانشجویان در مراکز علمی بازگو می‌شود و در سطح عمومی نیز اساتید و متخصصان با حضور در فرهنگسراها در ارتباط با مغز و توانمندی‌های آن و نیز در خصوص راهکارهای پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها در حوزه مغز سخنرانی می‌کنند.

توکلی ادامه داد، به موازات اجرای برنامه‌های متعدد برای ارتقای آگاهی عموم جامعه نسبت به مغز و توانمندی‌های آن و نیز راه‌های پیشگیری و تشخیص بیماری های مغز، کانال تلگرامی مغز برای ارایه اطلاعات و افزایش آگاهی‌ها در سطح جامعه نیز ایجاد و فعالیت دارد.

توکلی گفت: ستاد علوم شناختی با مشارکت و همکاری سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مردمی (سمن)، برای ارتباط متخصصان و محققان حوزه مغز با عموم افراد جامعه در سطح کشور اقدام به برگزاری هفته آگاهی از مغز کرده است.

لازم به یادآوری است، دکتر"محمد تقی جغتایی" مشاور ارشد ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی نیز پیشتر اعلام کرد: افزایش توانایی‌های مغز و آشنایی با راه‌های پیشگیری از کاهش قدرت آن، ازجمله هدف‌های برگزاری هفته آگاهی از مغز در کشوراست و در این هفته تلاش می‌شود با استفاده از تمامی راه‌ها و بهره‌گیری ازظرفیت‌ها و امکانات ، سطح دانش و اطلاعات از توانایی‌های مغز در بین اقشار مختلف مردم در جامعه افزایش یابد.

دکتر"جغتایی" خاطر نشان کرد: ارتقای بهداشت مغز و توانمندسازی آن ، یک نیاز اساسی درمیان عموم افراد در جامعه است و ستاد علوم شناختی می‌کوشد تا با همکاری سایر نهادها، مراکزعلمی، تحقیقاتی و نهادهای مردمی میزان آگاهی افراد جامعه از ساختارها و عملکرد مغز بیشتر شود تا بتوان زمینه برای شناسایی راه‌های پیشگیری و درمان اختلالات مغزی بطور گسترده‌ای فراهم شود.

هفته آگاهی از مغز یک برنامه جهانی است و امسال برای سومین سال متوالی از چهارم تا دهم اسفند ماه در نقاط مختلف کشورمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)