هشدار انابستانی درباره تکرار حادثه کمپ مواد مخدر لنگرود

0
(0)



یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره حادثه کمپ معتادان هشدار داد: اگر بیدار نشویم این حادثه در جای دیگری تکرار می شود.

علی اصغر عابستانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آتش سوزی مرکز ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود استان گیلان و هشدار نسبت به تکرار این حادثه در نقطه دیگری از کشور، گفت: این حادثه در لنگرود بسیار غمگین است اما اگر بیدار نشویم و همچنان امکان تکرار شکست این مراکز وجود دارد.

وی بیان کرد: موضوع کمپ های سم زدایی در قانون گنجانده شده و قانون آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است. طبق ماده 16 قانون، کمپ های ترک اعتیاد توسط بخش خصوصی ایجاد می شود و معتادان متجاهر پس از جمع آوری توسط پلیس و دستگاه قضایی در این مراکز پذیرش می شوند.

بیشتر در مورد آن بخوانید:

32 کشته و 17 مجروح در آتش سوزی کمپ معتادان در شمال کشور

این عضوکمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مشکل این است که اکثر مراکز ترک اعتیاد با یارانه دولتی اداره می شوند و درآمد دیگری جز عام المنفعه ندارند. یارانه ای که دولت پرداخت می کند نیز بسیار کم است و از طرفی هم اکنون بین سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اختلاف است که متولی کمپ های ماده 16 کیست؟

عنابستانی ادامه داد: از زمانی که این جنجال ایجاد شد، نظارت بر مراکز بسیار ضعیف شده است. این مراکز پولی ندارند و به همین دلیل سازه هایی که ایجاد می کنند خوب، سالم و سالم نیست و نظارتی بر آنها وجود ندارد تا بررسی شود که سیستم های گزارش حوادث و اطفاء حریق و کنترل سایر خطرات در این مکان ها رعایت می شود. در واقع اختیار نظارت بر مراکز ترک اعتیاد بین سازمان بهزیستی و ستاد مواد مخدر مشترک است.

وی با انتقاد از پرداخت بی رویه و ناکافی یارانه به مراکز ترک اعتیاد گفت: می دانم برخی از این مراکز از ابتدای سال یارانه دریافت نکرده اند. مرکزی که از درآمد خیریه کمک بلاعوض دریافت نمی کند چقدر می تواند از معتادان مراقبت کند؟ در نتیجه این مراکز به شدت ضعیف می شوند و هر حادثه ای ممکن است در آنها رخ دهد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)