نیروسازی برای انقلاب اسلامی از اهداف کتابخانه‌های عمومی است

0
(0)

سید سجاد راستخانه در جلسه برنامه بهار قرآن که  ۲۰ فروردین‌ماه به مناسبت ماه مبارک رمضان در روستای فرسش الیگودرز برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع کودکان و نوجوانان انقلابی روستای فرسش، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین تحول در قرون اخیر است که با ارزش‌های ناب و اصیل اسلامی همراه بوده است و به همین دلیل همواره در معرض تهاجم فرهنگ غرب قرار داشته است و دشمنان با انواع ابزارهای نوین ارتباطی تلاش کرده‌اند تا نسل جوان امروز را از این ارزش‌ها دور ساخته و فرهنگ انقلابی را در میان آن‌ها کمرنگ سازند.

وی تصریح کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در بیانی به اهمیت تربیت نسل‌های آینده در جهت حفظ مقاصد انقلاب اشاره کرده و می‌فرمایند: ما نباید قناعت به این بکنیم که در عصر خودمان جمهوری اسلامی محقق شده است. ما برای عصرهای بعد باید حالا فکر کنیم؛ یعنی ما همان‌طوری که خودمان مقاصدی داریم و روی آن مقاصد این نهضت را کردیم، اعقاب ما هم همان مقاصد را دارند و آن‌ها هم احتیاج دارند به اینکه اجتماع داشته باشند، بینش داشته باشند که بتوانند این چیزی را که شماها به دست آوردید آن‌ها نگهداری کنند و آن قضیه تربیت و تعلیم است که تربیت و تعلیم باید طوری باشد که مسیرش همین نهضت و دنباله‌ همین مسائلی که درست کردید، باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که ما همگی مدیون این انقلاب اسلامی و فداکاری ایثارگرانی هستیم که این ودیعه‌ی الهی را به دست ما رسانده‌اند باید در جهت حفظ ارزش‌های آن و انتقال این ارزش‌ها به فرزندانمان تلاش کنیم.

راستخانه با تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه، افزود: کتابخانه‌های عمومی پاتوق فرهنگی مناطق بوده و علاوه بر رسالت اصلی خود که همان ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، در چند سال اخیر با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی به پایگاه‌های فرهنگی برای همه اقشار جامعه تبدیل شده‌اند.

وی اضافه کرد: نیروسازی برای انقلاب اسلامی از اهداف کتابخانه‌های عمومی بوده که این امر با برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی در جریان است.

گفتنی است، معرفی کتاب، شعرخوانی با موضوع ماه مبارک رمضان و انقلاب اسلامی، مسابقه روخوانی قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان از بخش‌های مختلف این برنامه بوده که با تقدیر از برگزیدگان به پایان رسید.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)