نقش‌آفرینی تلسکوپ جیمز وب در یک مستند جدید

0
(0)

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، میشل ویلیامز، بازیگر برنده جایزه، روایتگر فیلم کوتاه «آسمان عمیق» است که در ماه اکتبر اکران خواهد شد.

ادای احترام از سراسر جهان برای دستاوردهای معجزه آسای تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا در حال سرازیر شدن است.

این رصدخانه پیشرفته تابستان امسال سالگرد یک سالگی خود را به عنوان یک سکوی نجومی پیشگامانه که در فاصله 1 میلیون مایلی (1.6 میلیون کیلومتری) از زمین به دور خورشید می چرخد، جشن گرفت و این جشن با مستند جدید آسمان عمیق از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) تکمیل خواهد شد. پروژه ای پرشور که IMAX با شرکت Crazy Boat Pictures Ltd و کارگردان نامزد اسکار ناتانیل کان در حال ساخت آن است.

تکمیل این فیلم 40 دقیقه ای هفته گذشته در جریان رویدادهایی به مناسبت سالگرد «اولین تصویر» تلسکوپ در آکادمی ملی علوم در واشنگتن دی سی اعلام شد.

میشل ویلیامز برنده گلدن گلوب این مستند را روایت می کند که قرار است در اکتبر 2023 اکران شود.

ویلیامز در بیانیه IMAX گفت: “من همیشه مجذوب زیبایی و عظمت فضا بوده ام و از همکاری با ناتانیل و IMAX برای گفتن داستان تصاویر متقاعد کننده ای که توسط این تلسکوپ جدید گرفته شده است، هیجان زده هستم.”

«آسمان عمیق» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی مشترک ناتانیل کان و بانی هلینوماز ساخته شده است.

جان ترنر همچنین به عنوان تهیه کننده با IMAX کار کرده است. ناسا، آژانس‌های فضایی اروپا و کانادا، موسسه علمی تلسکوپ فضایی و انجمن دانشگاه‌های مطالعه نجوم نیز در این پروژه مشارکت داشتند.

شریک مالی IMAX در این پروژه، بنیاد Northrop Grumman بود.

جان ترنر، رئیس مستند IMAX در یک انتشار رسمی رسانه ای گفت: «آسمان عمیق» بازگشتی هیجان انگیز به مستندهای IMAX و سنت دیرینه ما در ساخت فیلم های فضایی جذاب را نشان می دهد.

این مستند الهام بخش به بررسی روند طراحی و ساخت تلسکوپ 10 میلیارد دلاری جیمز وب، پرتاب تاریخی آن در 25 دسامبر 2021 و انتشار اولین تصاویر کهکشانی تمام رنگی آن در 12 جولای 2022 برای کل سیاره می پردازد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)