نظم، حلقه مفقوده جشن‌های قهرمانی در فوتبال ایران!

0
(0)


بررسی برگزاری جشن‌های قهرمانی در فوتبال ایران نشان می‌دهد تصویب پروتکلی برای مشخص کردن حضور افراد در زمین و اجزای این پروتکل می‌تواند به نظم بیشتر مراسم کمک کند.

به گزارش ایسنا، بعد از برگزاری دیدار سوپرجام و قهرمانی پرسپولیس، مسئولان سازمان لیگ برنامه‌های از قبل تدوین شده را اجرایی کردند تا جشن قهرمانی باشکوه برگزار شود. در این میان با وجود اینکه هر ساله شاهد بهتر شدن نحوه اجرای جشن قهرمانی تیم‌ها هستیم اما نواقصی هم وجود داشت که بررسی و رفع این موارد قطعا به بهتر برگزار شدند این مراسم کمک می‌کند.

در سال‌های نه چندان دور، وقتی تیمی قهرمان می‌شد، به یکباره هرکه بیرون زمین بود و یا از روی سکوها فرصتی پیدا می‌کرد، خود را به زمین مسابقه می‌رساند و با در اختیار گرفتن جام قهرمانی، به خوشحالی می‌پرداخت. در این میان هم شاهد بودیم گاهی صدماتی به جام‌قهرمانی می‌سید و در آخر هم کسی متوجه نمی‌شد، سرنوشت جام چه می‌شد. در برخی موارد هم با شدت گرفتن هرج‌ و مرج، مدال‌های قهرمانی بازیکنان که روی گردنشان بود، به سرقت می‌رفت.

با این حال تلاش‌هایی در سال‌های اخیر انجام شده تا حداقل تکلیف جام قهرمانی در پایان مراسم مشخص باشد و مراسم جشن قهرمانی با نظم بهتری برگزار شود. با وجود تلاش‌هایی که سازمان لیگ انجام  داده که قابل تحسین است، اما هنوز تکلیف افرادی که باید کنار زمین، کنار سکوی قهرمانی و البته اهدا کننده جام باشند، مشخص نشده است.

اگر فقط چند بار جشن‌های قهرمانی لیگ‌های معتبر اروپایی را تماشا کنید، متوجه می‌شوید علاوه بر نظم، پروتکلی‌ هم برای حضور افراد درکنار زمین و حتی در کنار سکوی قهرمانی هستیم. وقتی تیمی قهرمان می‌شود، خارج از اعضای تیم، عملا هیچ مدیر و معاونی از باشگاه قهرمان در کنار سکوی قهرمانی حضور ندارد و برای اهدای جام هم صرفا افراد محدود و مشخص شده‌ای حاضر هستند.

در ایران وقتی تیمی قهرمان می‌شود و قرار است جشن قهرمانی برگزار شود، هیچ پروتکلی برای اینکه  مشخص کند چه افرادی اجازه دارند در کنار سکوی قهرمانی حضور داشته باشند و چه افرادی باید مدال‌ها را اهدا کنند وجود ندارد. به خاطر همین به طور مثال وقتی بعد از قهرمانی پرسپولیس، سید مجید صدری رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس قصد داشت به کنار سکوی قهرمانی برود، ابتدا به او ابتدا اجازه ندادند اما بعد از دقایقی رایزنی، اجازه حضور رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس صادر شد. این حکایت در این بازی درباره محافظ وزیر ورزش و جوانان هم وجود داشت و بعد از دقایقی او توانست کنار وزیر در زمین مسابقه حاضر شود.

درباره حضور خبرنگاران کنار زمین هم همچنان ناهماهنگی‌های عجیبی وجود دارد. هنوز کسی نمی‌دادند اصولا خبرنگاران باید کنار زمین حضور داشته باشند و یا مثل جشن قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام، صرفا خبرنگاران صداوسیما اجازه حضور دارند و سایرخبرنگاران باید از روی سکو نظارگر انجام مصاحبه بازیکنان با خبرنگاران صداوسیما باشند.

بررسی ناهماهنگی‌های اینچنینی نشان می‌دهد فوتبال ایران بیشتر از همیشه نیاز به تصویب پروتکلی دارد که در آن نحوه حضور مسئولان و افراد مختلف در کنار زمین و مسئولان اهدا کننده جام و مدال‌ها مشخص شود.

اگر مسئولان سازمان لیگ در جهت تصویب پروتکلی اینچنینی قدم بردارند، قطعا در جشن‌های قهرمانی مسئولان اجرای مراسم و حاضرین به خوبی می‌دانند چه کسی باید در کنار سکو قهرمانی باشد و چه کسی از روی سکو مراسم را نظاره کند. اگر پروتکلی تدوین و تصویب شود، در این شرایط کسی هم برای حضور در زمین که حاصل آن چیزی جز بی نظمی نیست، اصرا نخواهد کرد و همه دقیقا می‌دانند چه افرادی برای اهدای مدال و جام باید در کنار سکوی قهرمانی حضور داشته باشند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)