نرم افزار مجموعه آثار استاد عبدالحسین خسروپناه رونمایی شد

0
(0)

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین بهرامی رئیس مرکز مطالعات کامپیوتری علوم اسلامی در مراسم رونمایی از نرم افزار مجموعه آثار حجت الاسلام والمسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی که امروز 16 آذرماه با حضور جمعی از اساتید و حوزویان در سالن اجتماعات قرارگاه جبهه مردمی خاتم الاوصیا برگزار شد. شید تصریح کرد: یکی از نیازهایی که در فضای مجازی وجود دارد و کمتر به آن توجه شده است، حضور ایده های علمی ما در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: چالشی که وجود دارد این است که ما در فضای مجازی به فعالیت پرداخته ایم، اما دسترسی محققان به آثار و ایده های غربی راحت تر است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تصریح کرد: امروز اگر آثار ما به آثار دیجیتال تبدیل نشود این تفکر محدود می شود.

وی افزود: یکی از تلاش های ما در مرکز نور این است که بتوانیم آثار افرادی با قلم و تفکرات انقلابی که تولید گفتمان می کنند را در قالب نرم افزار و بانک های اطلاعاتی جامع ارائه کنیم.

بهرامی تاکید کرد: حدود 250 عنوان اثر مشترک با نهادها و افراد حوزوی ایجاد کرده ایم که در مجموعه 5000 کتاب به نسخه دیجیتال تبدیل شده و در پایگاه نور قرار گرفته است.

وی بیان کرد: امروز مفتخریم که متن کامل 41 عنوان را در 47 جلد از آثار حجت الاسلام والمسلمین استاد عبدالحسین خسروپنا دزفولی در موضوعاتی چون؛ 1393 به چاپ رسانده ایم. کلام، علوم دینی، فلسفه، فقه، اخلاق، عرفان تولید و ارائه کردیم.

رئیس مرکز مطالعات رایانه ای علوم اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جستجوی پیشرفته، امکان یافتن متن مشابه، امکان ایجاد میز پژوهش، کتاب شناسی، بازیابی اطلاعات و قابلیت به روز رسانی از جمله ویژگی های این نرم افزار است. که محققان می توانند از آن بهره ببرند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)