نخستین بیمارستان فضایی جهان ساخته می‌شود!

0
(0)

نخستین بیمارستان فضایی جهان ساخته می‌شود!

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد؛

نخستین بیمارستان فضایی جهان ساخته می‌شود!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، به نقل از «میدل‌ایست‌مانیتور» وزارت بهداشت امارات متحده عربی طرح خود را برای ساخت نخستین بیمارستان فضایی جهان اعلام کرده است. این بیمارستان بخشی از برنامه فضایی امارات محسوب شده و با استفاده از آخرین فناوری نانو، به درمان فضانوردان کمک خواهد کرد.

«کلثوم البلوشی» سخنگوی وزارت بهداشت امارات، گفت: «فضانوردان به کمک فناوری نانو، تحت نظر پزشکان روی زمین درمان خواهند شد.»

این بیمارستان فضایی قبل از پرتاب به فضا، آزمایش خواهد شد. این برنامه همزمان با شروع ماموریت امارات متحده عربی برای کشف سطح مریخ در سال ۲۰۲۰ پیشروی خواهد کرد.

تری کریم لویز، که از سوی وزارت بهداشت امارات برای توضیح درباره چگونگی عملکرد این پروژه روی زمین منصوب شده است، در مصاحبه‌ای با خلیج تایمز گفت: «ما استفاده از فناوری نانو را برای درمان در نظر گرفته‌ایم. پزشکان تنها موظف هستند روبات‌های نانو را به خون بیمار تزریق کنند. این کار نیاز به جراحی را از بین می‌برد، زیرا ربات‌های نانو پس از تزریق، سلول‌های آسیب دیده را پیدا کرده و آن‌ها را از داخل درمان خواهند کرد.»

لویز در ادامه اضافه کرد: «این پروژه قبل از راه‌اندازی روی زمین آزمایش خواهد‌ شد و توضیح داد که جزئیات دقیق وضع سلامت فضانوردان تنها با استفاده از یک اسکن الکترونیکی دریافت خواهد‌ شد، فناوری که در آینده هوش مصنوعی به آن دست خواهد‌ یافت.»

دولت در تلاش است تا با استفاده از فناوری‌های جدید و مراقبت‌های بهداشتی و خدمات همراه ارائه دهد. عبد الرحمن محمد العویس، وزیر بهداشت امارات متحده عربی، گفت هوش مصنوعی برای امارات، انقلاب صنعتی چهارم و برنامه فضایی ملی جزئی از برنامه صدساله عربستان تا سال ۲۰۷۱ است. او گفت جلوگیری از گسترش بیماری‌های مزمن مانند سرطان یکی از الویت‌های دولت است.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)