نحوه دریافت تسهیلات و مجوز مشاغل خانگی اعلام شد

0
(0)



به گزارش ایسنا، در حال حاضر الگوی مشاغل خانگی در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است و روش اشتغال خانگی و زنجیره پیوند صنعت خانگی در کشورهای پیشرفته از خانه و در قالب قراردادهای کار بین بزرگ و متوسط ​​انجام می شود. – واحدهای تولیدی به اندازه ساخته شده است. بر این اساس موضوع اشتغال خانگی به عنوان یکی از برنامه های موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال زایی در دستور کار قرار گرفته است.
در راستای حمایت قاطع دولت سیزدهم از طرح توسعه مشاغل خانگی، سال گذشته شاهد افزایش 200 درصدی صدور مجوز و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بودیم.

در همین رابطه آزیتا همتیان، رئیس دبیرخانه ساماندهی مشاغل خانگی و پشتیبانی وزارت کار از صدور 218 هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و گفت: صدور این تعداد مجوز منجر به اشتغال 103 هزار نفر در استان شد. ایالت .

وی با اشاره به افزایش تسهیلات مشاغل داخلی به 4000 میلیارد تومان در سال 1402 گفت: سال گذشته این اعتبار 3000 میلیارد تومان بود که 90 درصد تسهیلات توسط استان ها جذب شد.

همتیان با تشریح جزئیات نحوه دریافت جواز مشاغل خانگی و امکانات آن اعلام کرد: متقاضیان با مراجعه به درگاه ملی پروانه کسب، اطلاعات هویتی و سایر مدارک مربوطه را بارگذاری و مجوز را به صورت اینترنتی دریافت می کنند.

وی بیان کرد: متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی نیز باید به سامانه ساماندهی مشاغل و طرح پشتیبانی مراجعه و مراحل ثبت نام را پیگیری کنند و در صورت تایید مراحل پرداخت تسهیلات آغاز می شود که برای مجوزهای پشتیبان کمی طولانی تر است.

در حال حاضر دو نوع مجوز مستقل و مجوز پشتیبانی در زمینه مشاغل خانگی وجود دارد که مجوز مستقل برای افرادی است که می خواهند مستقل کار کنند، اما در مورد مجوزهای پشتیبانی که مدل کارفرمایی است، افراد باید دارای بنگاه اقتصادی باشند. و افراد را استخدام کنید..

سقف تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی مستقل ۱۵۰ میلیون تومان و حمایت مشاغل خانگی ۴ میلیارد تومان برای اشتغالزایی ۴۰ نفر است که این تسهیلات به صورت وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود.

به گزارش ایسنا، متقاضیان تاسیس مشاغل خانگی برای دریافت خدمات باید استعلام و ثبت نام خود را به آدرس https://smkh.mcls.gov.ir ساماندهی و پشتیبانی مشاغل خانگی انجام دهند.
انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)