ناکامی تکواندوی ایران در باکو/ طلای تاریخی کیانی و دیگر هیچ!

0
(0)


فارغ از عملکرد خیره کننده ناهید کیانی در مسابقات جهانی و طلای تاریخی چهره شاخص تکواندوی بانوان ایران، حذف 12 نماینده ایران و ادعای دوپینگ قبل از اعزام نشان از جهت گیری نادرست کادر فنی تیم های ملی و تکواندو دارد. فدراسیون در سال قبل از المپیک است.

به گزارش ایسنا، تیم های ملی تکواندو مردان و زنان ایران با 15 تکواندوکار راهی مسابقات جهانی باکو شدند و با مدال طلای ناهید کیانی در بخش بانوان و 2 مدال برنز متین رضایی و آرین سلیمی و حذفی به کار خود پایان دادند. از 12 نماینده دیگر ایران دادند.

اگرچه هیچ یک از 14 تکواندوکار ایرانی حاضر در این دوره از مسابقات به فینال راه پیدا نکردند، اما ناهید کیانی به عنوان آخرین نماینده ایران در روز پایانی مدال طلای تکواندو بانوان ایران را از آن خود کرد تا ناکامی تکواندوی ایران تا حدودی تحت الشعاع قرار گیرد. این مدال

از میان 6 حذفی از تیم ملی بانوان در این رقابت ها، 5 نفر شامل ساعده نصیری، غزل سلطانی، تینا معدنلو، زینب اسماعیلی و زهرا پوراسماعیل بدون یک برد در دور اول حذف شدند و نرگس میرنوراللهی نیز پس از دو برد پیریزیچ حذف شد. از مسابقات کنار رفتند، بنابراین عملکرد آنها غیرقابل دفاع است.

اما در چنین شرایطی مینو مدا، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان پس از کسب مدال طلای جهانی ناهید کیانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو، حتی بدون اشاره به ناکامی کامل 6 تکواندو بازیکنان این رقابت ها فقط روی مدال تاریخی ناهید کیانی مانور دادند و هیچ توضیحی برای عملکرد بسیار ضعیف و غیرمنتظره سایر ملی پوشان نداشت!

شکست و حذف 6 تکواندوکار زن ایرانی در مسابقات جهانی مقابل حریفانی بود که به جز سعید نصیری حریف تایلندی که مدال نقره را به گردن آویخت، هیچ کدام موفق به کسب مدال در این مسابقات نشدند.

با وجود عملکرد خیره کننده ناهید کیانی که به مدال طلای تاریخی بانوان ایران دست یافت، تیم ملی تکواندو بانوان در این رقابت ها نمایش ناامیدکننده ای داشت و این انتظار از کادر فنی تیم ملی غیر از تبریک به ناهید کیانی برای کسب طلا بود. مدال هر چند اشاره کوچکی به عملکرد ضعیف 6 ملی پوش دیگر در این مسابقات بود.

اما شاگردان بیژن موکانلو برخلاف آنچه سال گذشته گفته می شد و پس از کسب 3 مدال برنز در مسابقات جهانی 2022، این بار بدتر از سال قبل ظاهر شدند و هیچ یک از 8 تکواندوکار تیم ملی موفق به راهیابی نشدند. رسیدن به فینال!

در پایان این مسابقات متین رضایی که پس از مثبت شدن تست دوپینگ در باکو مسافر جهانی شد به مدال برنز دست یافت و دیگر مدال برنز ایران به آرین سلیمی رسید.

فرزان عاشورزاده، دارنده مدال طلای جهان و سونامی سابق تکواندو ایران، این بار هیچ شباهتی به روزهای اوج خود نداشت و با شکست مقابل حریف تایلندی در دور اول حذف شد.

مهران بشداری دارنده مدال برنز جهان نیز دیگر تکواندوکار باتجربه ایران بود که پس از انصراف رقیبش از ترینیداد و توباگو از حضور در مسابقات انصراف داد.

میرهاشم حسینی دارنده مدال نقره جهان که سابقه حضور در المپیک توکیو را نیز در کارنامه دارد، در یک بازی شگفتی ساز ظاهر شد و پس از دو برد، در سومین مبارزه مقابل صربستان دارنده مدال برنز جهان تسلیم شکست شد.

مهدی حاجی موسایی و علیرضا نادعلیان نیز در دور اول حذف شدند و علیرضا حسین پور نیز پس از یک برد از دور مسابقات کنار رفت.

حذف 6 تکواندوکار و کسب تنها 2 مدال برنز رکورد یکی از قدرت های سابق تکواندوی جهان در باکو بود، تیمی که در دور دوم مسابقات جهانی از زمانی که هادی سای رئیس فدراسیون تکواندو بود، دوباره نتوانست پاسخگوی انتظارات باشد، بنابراین نگرانی برای کسب سهمیه المپیک و امید به درخشش در پاریس بیش از پیش از بین خواهد رفت.

در کنار ناکامی تکواندو ایران در کسب نتیجه مطلوب در مسابقات جهانی، دوپینگ مثبت 2 ملی پوش ایرانی قبل از اعزام به مسابقات جهانی نشان داد که علاوه بر مشکلات فنی و نقص در تیم ملی، بحث مدیریت صحیح کادر فنی و فدراسیون تکواندو او در مدیریت تیم ملی با چالش جدی مواجه شد. این اتفاق که بر خلاف ادعای رهبری فدراسیون ناشی از توطئه سازماندهی نشده بود و نتیجه منفی 21 آزمایش تکواندوکاران نشان داد که نمی توان این دوپینگ ها را به عوامل خارجی و توطئه نسبت داد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)