مهمترین حاشیه های نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چه بود؟

0
(0)

نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در حالی برگزار شد که عمده مباحث مطرح شده پیرامون حوزه انرژی بود.

به گزارش ایسنا، نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست مسعود کرباسیان- وزیر اقتصاد-، شریعتمداری- وزیر صنعت،معدن و تجارت، غلامحسین شافعی- رییس اتاق بازرگانی- و سایر نمایندگان دستگاه ها و وزارتخانه ها و جمعی از فعالان بخش خصوصی برگزار شد.

در این جلسه همچنین پور ابراهیمی- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس- حضور فعالی در جلسه داشت و پاسخگوی سئوالات اعضای بخش خصوصی در مورد آیین نامه ها و قوانین در حوزه انرژی بود.
گفتنی است در این جلسه محمد خزاعی و میرشجایان معاونین وزیر اقتصاد و عیسی کلانتری – رئیس سازمان محیط زیست نیز حضور داشتند.

دستور این جلسه درباره بررسی موانع اجرای حکم ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارائه‌ پیشنهاد بخش خصوصی در راستای اجرای حکم قانون و همچنین بررسی راهکارهای رفع چالش های موانع سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدید پذیر و پاک از طریق اصلاح قرار داد خرید تضمینی برق تجدید پذیر با رویکرد بانک پذیر شدن پروژه ها برای تامین مالی بود.

در راستای دستور جلسه علی شمس اردکانی و محمد پارسا از اعضا هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و فعالان حوزه انرژی مباحثی را مطرح کردند.

مسعود کرباسیان هم به عنوان رئیس جلسه در بخش هایی پاسخ فعالان بخش خصوصی را داد. که به نظر می رسید صحبت های وی از پیوستگی و انسجام مناسبی برخوردار نبود و به صورت کامل به مباحث مطرح شده نپرداخت. مسئله ای که باعث گلایه خبرنگاران و برخی از حاضران در جلسه هم شد.

به طور کلی جلسه شورای گفت و از دولت یازدهم به بعد و پس از روی کار آمدن علی طیب نیا به عنوان وزیر اقتصاد جلسات شورای گفت و گو شکل بهتری گرفت و تقریبا به شکل منظم برگزار شد. موضوعی رضایت اتاق بازرگانی را هم به دنبال داشت.

در دولت دوازدهم هم به نظر می رسد این روند ادامه داشته است و مسعود کرباسیان به عنوان رئیس شورای گفت و گو سعی کرده این مسیر را ادامه دهد و در جلسات به طور منظم حضور پیدا کند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)