مصاحبه تاریخ شفاهی با اسماعیل سعادت چاپ شد

0
(0)

در کتابی به نام «مروارید اندیشه»؛اسماعیل سعادت

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل سعادت، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر گروه تحقیقات ادبی این فرهنگستان و از شخصیت‌های علمی و فرهنگی است که نامش با تاریخ ویراستاری در ایران گره خورده است.

به همین جهت بخشی از مطالب کتاب «مروارید اندیشه» که به گفتگو با وی اختصاص دارد، حول موضوعاتی در حوزه‌های چاپ و نشر و ویرایش و ترجمه می‌گذرد.

مجموعه حاضر، بجز مقدمه، شامل هفت فصل است که عبارت‌اند از: فصل اول: خانواده، مکتب‌خانه، و مدرسه ابتدایی؛ فصل دوم: دبیرستان، دانش‌سرا، و فراگیری زبان فرانسه؛ فصل سوم: آغاز تحصیلات دانشگاهی و انتشار نخستین ترجمه‌ها؛ فصل چهارم: فن ترجمه و متون فلسفی؛ فصل پنجم: بنگاه ترجمه و نشر، مؤسسه فرانکلین و فن ویرایش؛ فصل ششم: رشته زبان‌شناسی، فرهنگستان ادب و دانشنامه زبان فارسی؛ فصل هفتم: فرهنگ آثار (ترجمه‌ای) و فرهنگ‌های معاصر. کارنامه (شامل کتاب‌ها و مقالات) و گزیده تصاویر و نمایه و کتابنامه بخش‌های پایانی این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

کتاب «مروارید اندیشه: مصاحبه تاریخ شفاهی با اسماعیل سعادت»، به کوشش پیمانه صالحی گردآوری شده که انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی آن را در ۲۲۰ صفحه و با شمارگان ۵۰۰ نسخه، به بهای ۱۸ هزار تومان منتشر کرده است.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)